Beats Biblionetz - Texte

/ en / Traditional / help

The Microlearning Agenda in the Age of Educational Media

Norm Friesen
Zu finden in: Micromedia and Corporate Learning (Seite 72), 2007 local secure web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Nearly half a decade after its inception, microlearning –teaching and learning on the scale of the "teachable moment" or the space of a cellphone screen-- has been conceptualized and explored using a wide variety of frameworks and technologies.
These range from constructivist and Montessori methodologies (Mosel, 2006; Tscherteu, 2006), through mobile and situated applications (Gugerbauer, 2007; Frankl, 2007), to calls for new pedagogical and research agendas (Hug, 2006; Gabrielli, Kimani, Catarci, 2006) to cite just a few examples. This paper begins with a brief review of the research and informal literatures that have been quickly amassed in this new field. From this overview, it develops the thesis that the "microlearning agenda" –as an explicit emphasis on the minute and particular in teaching and technology - presents valuable lessons for research into technology and media in education generally. Microlearning is revealed in these contexts not simply as one approach among many, but as something that goes on continuously, whether it is an explicit focus for research and technology development or not. As such, the lessons gained through microlearning are shown to have a generalized applicability to the studies of media and technology in education in the broadest possible sense.
Von Norm Friesen im Konferenz-Band Micromedia and Corporate Learning (2007) im Text The Microlearning Agenda in the Age of Educational Media

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Siân Bayne, Sebastian Fiedler, Norm Friesen, Theo Hug, Barbara Kieslinger, Ray Land, Arnaud Leene, Martin Lindner, Stephan Mosel, Seymour Papert, Christina Schachtner, Bob Seidensticker, Christian Swertz, Gernot Tscherteu

Aussagen
KB IB clear
Learning Management System = Panopticum

Begriffe
KB IB clear
Blackboard, Internetinternet, Learning Management System (LMS)Learning Management System, Moodle, Panoptikum, RSSReally Simple Syndication, WebCT, Weblogsblogging, Wikiwiki, WWW (World Wide Web)World Wide Web
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2004Education in Cyberspace (Ray Land, Siân Bayne) 2, 1, 1, 3, 1, 3, 2, 3, 2, 1, 3, 32263492
2006 local secure Microlearning: Emerging Concepts, Practices and Technologies after e-Learning (Theo Hug, Martin Lindner, Peter A. Bruck) 5, 5, 8, 9, 5, 8, 14, 2, 5, 8, 10, 8195481368
2006  local secure FutureHype (Bob Seidensticker) 1, 1, 2, 7, 4, 4, 8, 2, 4, 4, 3, 54515682
2006 local secure web Micromedia & e-Learning 2.0: Gaining the Big Picture (Theo Hug, Martin Lindner, Peter A. Bruck) 5, 2, 7, 3, 3, 5, 7, 2, 2, 1, 4, 79507866
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
local secure web Does Easy Do It? (Seymour Papert) 8100
2002 local secure web Screen or Monitor? (Ray Land, Siân Bayne) 3, 5, 2, 1, 4, 3, 5, 3, 3, 1, 2, 82178514
2006 local secure Self Directed Learning With Personal Publishing And Microcontent (Stephan Mosel) 1, 2, 4, 3, 8, 6, 22, 5, 4, 4, 6, 65146705
2006Customized Learning Sequences (CLS) by Metadata (Christian Swertz) 1100
2006Precise and Succinct Yet Interlinked (Christina Schachtner) 1000
2006Microlearning: A New Pedagogical Challenge (Theo Hug) 4000
2006The Blogosphere Map Visualising Microcontent Dissemination (Gernot Tscherteu) 1000
2006 local secure web Learning in Micromedia Environments? (Martin Lindner) 1100
2006 local secure MicroContent is Everywhere (Arnaud Leene) 1, 4, 1, 3, 2, 1, 2, 3, 1, 2, 1, 3223262
2006 local secure Microlearning and (Micro)Didaktik (Norm Friesen) 1, 1, 2, 2, 1, 1, 2, 1, 1, 3, 4, 4184294
2006 local secure Adapting to Changing Landscapes in Education (Sebastian Fiedler, Barbara Kieslinger) 1, 4, 4, 7, 2, 7, 11, 4, 5, 2, 4, 82158592

iconDieses Konferenz-Paper  erwähnt nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
TopClass, Weblogs in education, Wiki in education

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

  • Schule verändern - Offenheit als Herausforderung in der Governance von Bildungsinnovationen (Marianne Ullmann) (2012)  

iconVolltext dieses Dokuments

LokalThe Microlearning Agenda in the Age of Educational Media: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 147 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.