Beats Biblionetz - Texte

/ en / Traditional / help

Learnable Programming

Blocks and Beyond
David Bau, Jeff Gray, Caitlin Kelleher, Josh Sheldon, Franklyn A. Turbak
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

  • Blocks programming environments have emerged as a popular way to introduce coding and as a stepping stone to traditional text-based languages, but they can also be used to write “real code.”
  • Blocks environments improve learnability for novices by favoring recognition over recall; reducing cognitive load by chunking computational patterns into blocks; and using direct manipulation of blocks to prevent errors and enhance understanding of program structure.
  • Learnability is also enhanced by key features beyond blocks, including online environments, high-level abstractions, visible state, and easy-to-find examples.
  • Tookits are available to enable you to enhance your own block language.
Von David Bau, Jeff Gray, Caitlin Kelleher, Josh Sheldon, Franklyn A. Turbak im Text Learnable Programming

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Matthew Ahrens, Michal Armoni, Mordechai Ben-Ari, Karen Brennan, Ebru Celikel Cankaya, Brian Dorn, Evelyn Eastmond, Ryan Garlick, Mark Guzdial, Yasmin B. Kafai, John Maloney, Orni Meerbaum-Salant, George Miller, Amon Millner, Andrés Monroy-Hernández, Mitchel Resnick, Eric Rosenbaum, Natalie Rusk, R. Benjamin Shapiro, Jay Silver, Brian Silverman, David Weintrop, Uri Wilensky

Aussagen
KB IB clear
Blockbasierte Sprachen erleichtern den Einstieg ins Programmierenblock programming interfaces improve novice programming performance
Blockbasierte Sprachen haben den Ruf, nicht echtes Programmieren zu ermöglichen
Blockbasierte Sprachen verhindern Syntaxfehler

Begriffe
KB IB clear
blockbasierte Programmiersprachenvisual programming language, GP / Hyperblocks, JavaScriptJavaScript, Programmierenprogramming, Programmiersprachenprogramming languages, Python, Scratch, Snap! (Programmiersprache), UsabilityUsability
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006ICER 2006 (Richard J. Anderson, Sally Fincher, Mark Guzdial) 2, 4, 2, 6, 2, 1, 3, 3, 5, 1, 8, 10215210174
2010ITiCSE 2010 (Reyyan Ayfer, John Impagliazzo, Cary Laxer) 12, 12, 6, 22, 18, 18, 19, 18, 13, 22, 35, 3819236381220
2011ITiCSE 2011 (Guido Rößling, Thomas L. Naps, Christian Spannagel) 10, 10, 11, 43, 13, 13, 17, 18, 21, 21, 28, 2748317272345
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1956 local secure web The Magical Number Seven (George Miller) 5, 9, 4, 7, 6, 4, 3, 3, 5, 3, 6, 450341407
2006 local secure web Graphic designers who program as informal computer science learners (Brian Dorn, Mark Guzdial) 2, 1, 1, 3, 2, 1, 4, 1, 3, 3, 4, 248279
2009 local secure web Scratch: Programming for All (Mitchel Resnick, John Maloney, Andrés Monroy-Hernández, Natalie Rusk, Evelyn Eastmond, Karen Brennan, Amon Millner, Eric Rosenbaum, Jay Silver, Brian Silverman, Yasmin B. Kafai) 7, 5, 3, 12, 5, 3, 3, 5, 8, 6, 10, 15462815563
2010Using alice in CS1 (Ryan Garlick, Ebru Celikel Cankaya) 4600
2011 local secure Habits of programming in scratch (Orni Meerbaum-Salant, Michal Armoni, Mordechai Ben-Ari) 7, 2, 5, 8, 1, 3, 2, 1, 10, 7, 9, 718107392
2015 local secure web To Block or not to Block, That is the Question (David Weintrop, Uri Wilensky) 1, 6, 5, 1, 3, 10, 1, 2, 6, 11, 10, 14121914165
2016 local secure web Beyond Blocks (R. Benjamin Shapiro, Matthew Ahrens) 3, 1, 1, 4, 3, 2, 2, 2, 3, 2, 4, 32173108

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Aufgrund der Grösse ist diese Grafik nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser (vermutlich IE) aber nicht unterstützt.
Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

  • SIGCSE 2018 - Proceedings of the 49th ACM Technical Symposium on Computer Science Education, SIGCSE 2018, Baltimore, MD, USA, February 21-24, 2018 (Tiffany Barnes, Daniel D. Garcia, Elizabeth K. Hawthorne, Manuel A. Pérez-Quiñones) (2018) local secure web 
    • Priming the Pump - Reflections on Training K-5 Teachers in Computer Science (Michele Roberts, Kiki Prottsman, Jeff Gray) (2018) local secure web 
  • ICER 2018 - Proceedings of the 2018 ACM Conference on International Computing Education Research, ICER 2018, Espoo, Finland, August 13-15, 2018 (Lauri Malmi, Ari Korhonen, Robert McCartney, Andrew Petersen) (2018)
    • Starting from Scratch - Outcomes of Early Computer Science Learning Experiences and Implications for What Comes Next (David Weintrop, Alexandria K. Hansen, Danielle B. Harlow, Diana Franklin) (2018) local secure web 
  • The effects of first programming language on college students’ computing attitude and achievement - a comparison of graphical and textual languages (Chen Chen, Paulina Haduong, Karen Brennan, Gerhard Sonnert, Philip Sadler) (2018) local secure web 

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Learnable Programming: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 3294 kByte; WWW: Link OK 2020-02-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.