Zusammenfassungen
Developments in AI, robotics and big data are changing the nature of education. Yet the implications of these technologies for the teaching profession are uncertain. While most educators remain convinced of the need for human teachers, outside the profession there is growing anticipation of a technological reinvention of the ways in which teaching and learning take place.
Through an examination of technological developments such as autonomous classroom robots, intelligent tutoring systems, learning analytics and automated decision-making, Neil Selwyn highlights the need for nuanced discussions around the capacity of AI to replicate the social, emotional and cognitive qualities of human teachers. He pushes conversations about AI and education into the realm of values, judgements and politics, ultimately arguing that the integration of any technology into society must be presented as a choice.
Von Klappentext im Buch Should Robots Replace Teachers? (2019) Through an examination of technological developments such as autonomous classroom robots, intelligent tutoring systems, learning analytics and automated decision-making, Neil Selwyn highlights the need for nuanced discussions around the capacity of AI to replicate the social, emotional and cognitive qualities of human teachers. He pushes conversations about AI and education into the realm of values, judgements and politics, ultimately arguing that the integration of any technology into society must be presented as a choice.
Dieses Buch erwähnt ...
Personen KB IB clear | Bryan Caplan , Larry Cuban , Virginia Eubanks , Rob Kitchin , Evgeny Morozov , Lee Rainie , Burrhus F. Skinner , Richard Susskind , Daniel Susskind , Sherry Turkle , Sara Wachter-Boettcher , Barry Wellman | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aussagen KB IB clear | Roboter werden LehrerInnen NICHT ersetzen könnenrobots will not replace teachers | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | big databig data , Bildungeducation (Bildung) , Digitalisierung , Gesellschaftsociety , Gesichtserkennungface recognition , Intelligent Tutoring System (ITS)Intelligent Tutoring System , learning analyticslearning analytics , LehrerInteacher , Lernenlearning , Predictive PolicingPredictive Policing , Schuleschool , uncanny valley , Unterricht | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Eltern, Kinder, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4), Schweiz |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
5 Erwähnungen
- Evidence of a potential - The political arguments for digitizing education 1983-‐2015 (Jesper Balslev) (2020)
- Bildung und Digitalität - Analysen – Diskurse – Perspektiven (Sandra Aßmann, Norbert Ricken) (2023)
- Künstliche Intelligenz - vom Subjekt zur Umgebung (Heidrun Allert, Christoph Richter)
- Künstliche Intelligenz in der Bildung (Claudia de Witt, Christina Gloerfeld, Silke Elisabeth Wrede) (2023)
- KI und graue Intelligenz - Bildungstheoretische Perspektiven auf Lerntechnologie und ihre Akteure (Florian Heßdörfer, Eva Moser)
- Eine ethische Perspektive auf KI in der Bildung (Manuela Schönmann, Matthias Uhl)
- Jahrbuch Medienpädagogik 21 (Claudia de Witt, Sandra Hofhues, Mandy Schiefner, Valentin Dander, Nina Grünberger) (2024)
- Raus aus dem ‹Loop›! - Mögliche Zukünfte für Medienbildung with(out) KI (Annekatrin Bock, Valentin Dander, Franco Rau)
Co-zitierte Bücher
Volltext dieses Dokuments
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.