/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Bücher

Serious Games and Edutainment Applications

Minhua Ma, Andreas Oikonomou, Lakhmi C. Jain ,
Buchcover
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The recent re-emergence of serious games as a branch of video games and as a promising frontier of education has introduced the concept of games designed for a serious purpose other than pure entertainment. To date the major applications of serious games include education and training, engineering, medicine and healthcare, military applications, city planning, production, crisis response, to name just a few. If utilised alongside, or combined with conventional training and educational approaches, serious games could provide a more powerful means of knowledge transfer in almost every application domain.

Serious Games and Edutainment Applications offers an insightful introduction to the development and applications of games technologies in educational settings. It includes cutting-edge academic research and industry updates that will inform readers of current and future advances in the area. The book is suitable for both researchers and educators who are interested in using games for educational purposes, as well as game professionals requiring a thorough understanding of issues involved in the application of video games technology into educational settings. It is also applicable to programmers, game artists, and management contemplating or involved in the development of serious games for educational or training purposes.
Von Klappentext im Buch Serious Games and Edutainment Applications (2012)

iconDieses Buch erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Computerspielecomputer game, Designdesign, Problemlösefähigkeitproblem solving skills, serious gamesserious games, Spielgame

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel FormatBez.Aufl.JahrISBN      
Serious Games and Edutainment ApplicationsE--01447121600SwissbibWorldcatBestellen bei Amazon.deBuy it now!Bestellen bei ebook.de

iconBeat und Dieses Buch

Beat hat Dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf Dieses Buch 13
Verweise von diesem Buch 41
Webzugriffe auf Dieses Buch 2023121221112431113113331213211212241221111111116
201220132014201520162017