/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Experiences of Promoting Student Engagement Through Game-Enhanced Learning

Therese Charles, David Bustard, Michael David Black
Zu finden in: Serious Games and Edutainment Applications (Seite 425 bis 445), 2012
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Serious Games and Edutainment Applications

We have been using a game-enhanced learning approach to teaching programming to first-year undergraduates since 2007–2008. This has been a very positive experience, both in terms of improved student engagement in class and better student performance, as measured through examinations and coursework. The purpose of this chapter is to summarize that experience for those who may be interested in taking a similar approach in their own teaching. The approach is captured in a game-enhanced learning framework (GEL) that has been developed in a form suitable for use in most teaching situations. The rationale for the framework is described, together with an outline of its structure, an explanation of how it can be used, and a summary of the results obtained in experimental case studies. The chapter concludes with a discussion of the lessons learned overall.

Von Therese Charles, David Bustard, Michael David Black im Buch Serious Games and Edutainment Applications (2012) im Text Experiences of Promoting Student Engagement Through Game-Enhanced Learning

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Sande Chen, Pierre Dillenbourg, Richard Van Eck, J. P. Gee, Richard Halverson, David Michael, Alice Mitchell, Diana G. Oblinger, Katie Salen, Carol Savill-Smith, David Williamson Shaffer, Lee Sheldon, Kurt Squire, Eric Zimmerman

Begriffe
KB IB clear
Lernenlearning, Programmierenprogramming
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1999 Collaborative Learning (Pierre Dillenbourg) 2, 6, 7, 9, 2, 7, 1, 2, 5, 2, 3, 7634072428
2003  local  Rules of Play (Katie Salen, Eric Zimmerman) 6, 2, 10, 5, 14, 1, 1, 7, 1, 2, 4, 81168579
2004 The use of computer and video games for learning (Alice Mitchell, Carol Savill-Smith) 6, 1, 7, 2, 8, 2, 1, 11, 1, 3, 1, 652862161
2006 local  Serious Games (David Michael, Sande Chen) 6, 2, 7, 6, 9, 1, 8, 12, 2, 3, 1, 61726371
2006 Digital Game-Based Learning2, 6, 8, 6, 5, 9, 1, 1, 4, 1, 2, 10191510964
2008  local web  Emerging technologies for learning III (BECTA) 2, 5, 2, 8, 5, 9, 2, 1, 7, 3, 2, 62636804
2011 local  The Multiplayer Classroom (Lee Sheldon) 4, 1, 2, 1, 8, 4, 8, 1, 4, 3, 2, 4364343
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1999 local web  What do you mean by 'collaborative learning'? (Pierre Dillenbourg) 6, 2, 16, 2, 11, 1, 1, 12, 1, 4, 1, 7342371477
2004 local web  Video games and the future of learning (David Williamson Shaffer, Kurt Squire, Richard Halverson, J. P. Gee) 6, 3, 8, 2, 9, 1, 1, 6, 2, 2, 1, 6396656
2006 local web  Digital Game-Based Learning (Richard Van Eck) 6, 1, 5, 6, 11, 1, 6, 10, 2, 7, 2, 711107801
2008 local  Growing up with Google (Diana G. Oblinger) 1, 1, 6, 1, 10, 3, 12, 1, 7, 7, 3, 21142460

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconZeitleiste

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Experiences of Promoting Student Engagement Through Game-Enhanced Learning: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 682 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.