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Beats Biblionetz - Texte

Digital Game-Based Learning

It's Not Just the Digital Natives Who Are Restless
Zu finden in: Digital Game-Based Learning, 2006
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iconZusammenfassungen

With the widespread public interest in games as learning tools, DGBL proponents now need to explain why games are engaging and effective and how those principles can be leveraged to best integrate games into the learning process.
Von Klappentext im Journal Digital Game-Based Learning (2006) im Text Digital Game-Based Learning
In this article, I will outline why DGBL is effective and engaging, how we can leverage those principles to implement DGBL, how faculty can integrate commercial off-the-shelf (COTS) DGBL in the classroom, what DGBL means for institutional IT support, and the lessons we can learn from past attempts at technological innovations in learning.
Von Richard Van Eck im Journal Digital Game-Based Learning (2006) im Text Digital Game-Based Learning
After years of research and proselytizing, the proponents of digital game-based learning (DGBL) have been caught unaware. Like the person who is still yelling after the sudden cessation of loud music at a party, DGBL proponents have been shouting to be heard above the prejudice against games. But now, unexpectedly, we have everyone’s attention. The combined weight of three factors has resulted in widespread public interest in games as learning tools.
Von Richard Van Eck im Journal Digital Game-Based Learning (2006) im Text Digital Game-Based Learning

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Steven Johnson, Diana G. Oblinger, James L. Oblinger, Seymour Papert, Marc Prensky

Begriffe
KB IB clear
AkkommodationAccommodation, Computerspielecomputer game, Digital NativesDigital Natives, game-based learninggame-based learning, Lernenlearning
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Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2005    Educating the Net Generation (Diana G. Oblinger, James L. Oblinger) 3, 3, 5, 8, 5, 5, 2, 1, 3, 5, 7, 232142956
2005    Everything Bad is Good for You (Steven Johnson) 2, 2, 5, 12, 9, 2, 5, 5, 5, 5, 8, 8253381492
2005Educause Review 40/51, 1, 3, 6, 2, 1, 2, 1, 3, 1, 4, 18301756
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Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
   Does Easy Do It? (Seymour Papert) 8100
2005    Is It Age or IT (Diana G. Oblinger, James L. Oblinger) 131000
2005    Engage Me or Enrage Me (Marc Prensky) 3, 1, 2, 2, 2, 4, 1, 2, 1, 2, 2, 3653356

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

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Nicht erwähnte Begriffe
Assimilation, Digital Immigrants

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iconZitationsgraph

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icon8 Erwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Digital Game-Based Learning: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 245 kByte; WWW: Link OK 2019-05-28)

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