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Beats Biblionetz - Bücher

The use of computer and video games for learning

A review of the literature
Alice Mitchell, Carol Savill-Smith ,
Buchcover
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iconZusammenfassungen

There are many claims about the usefulness of computer games for learning. Computer games can stimulate users and encourage the development of social and cognitive skills, but frequent use can exacerbate negative psycho-social tendencies, be addictive and have health implications. This review of the literature about the use of computer and video games for learning will help with the design of learning materials.
Von Klappentext im Buch The use of computer and video games for learning (2004)
This research report is the result of a literature review conducted by Ultralab and the Learning and Skills Development Agency (LSDA) during the m-learning project. The main focus is on research involving the use of computer and video games for learning. The motivation for this review was to investigate the potential of games-oriented learning materials and systems and to inform the project’s research activities. The report highlights many interesting pedagogic and technical issues and is, therefore, a useful reference for teachers, trainers, developers, researchers and others with an interest in the use of computer and video games for learning.
Von Jill Attewell im Buch The use of computer and video games for learning (2004)

iconKapitel Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

  • 1. Introduction and overview of the literature
  • 2. What is the impact of the use of computer games on young people?
  • 3. Why use computer games for learning?
  • 4. How have computer games been used for learning?
  • 5. Examples of using computer games to encourage learning
  • 6. What are young people’s experiences and preferences in using computer games for learning and for leisure?
  • 7. What are the recommendations for the planning and designof educational computer games (or ‘edugames’)?
  • 8. Summary and conclusions
  • 9. Method used for finding research studies about learning with computer and video games

iconDieses Buch erwähnt...


Personen
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L. Bensley, Mihaly Csikszentmihalyi, J. Van Eenwyk, P. Kent, Marc Prensky, Carol Savill-Smith, Clifford Stoll, Lew Semjonowitsch Vygotsky

Fragen
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Fördern Computerspiele Gewalt?
Schaden Computerspiele der Gesundheit?

Aussagen
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Computerspiele fördern Lernen
Computerspiele fördern Motivation

Begriffe
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Computerspielecomputer game, game-based learninggame-based learning, Intelligent Tutoring System (ITS)Intelligent Tutoring System, Künstliche Intelligenz (KI / AI)artificial intelligence, Lernenlearning, Metakognitionmetacognition, microworldmicroworld, Psychologiepsychology, Spielgame
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1930Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 6, 6, 4, 6, 8, 12, 5, 4, 7, 11, 5, 41351841318
1962Thought and Language (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 38200
1990Flow (Mihaly Csikszentmihalyi) 56100
1999  LogOut (Clifford Stoll) 8, 4, 6, 10, 8, 12, 7, 7, 10, 10, 8, 103190106191
2001Digital Game-Based Learning (Marc Prensky) 3, 3, 3, 5, 6, 5, 5, 3, 3, 4, 9, 2283922506
2003  The use of palmtop computers for learning Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (P. Kent, Carol Savill-Smith) 3, 1, 4, 2, 2, 1, 2, 1, 3, 1, 1, 23102615
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2001    Video games and real-life aggression Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (L. Bensley, J. Van Eenwyk) 4, 5, 2, 2, 3, 4, 2, 1, 3, 4, 2, 4284842

iconZitationsgraph

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iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconCo-zitierte Bücher

Buchcover

Klicken, lesen und spielend lernen

Interaktive Spielgeschichten für Kinder

(Thomas Ammann, Thomas Hermann) (2004)
Buchcover

Situated Learning

Legitimate Peripheral Participation

(Jean Lave, Etienne Wenger) (1991)

Lehrbuch der Medienpsychologie

(Roland Mangold, Peter Vorderer, Gary Bente) (2004)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW The use of computer and video games for learning: Whole document as PDF (lokal: PDF, 262 kByte; WWW: Link OK 2017-02-11)

iconStandorte Eine Liste von Orten, wo das Objekt physisch vorhanden ist.

Beat ( 16.11.2004)

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel FormatBez.Aufl.JahrISBN      
The use of computer and video games for learningE--11853389048SwissbibWorldcatBestellen bei Amazon.deBuy it now!Bestellen bei ebook.de

iconBeat und Dieses Buch

Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieses Buch ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

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