/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

AI Report

by the European Digital Education Hub’s Squad on Artificial Intelligence in Education
European Digital Education Hub , local web 
Thumbnail des PDFs

iconZusammenfassungen

AI ReportWe have seen in the previous discussion and scenarios that AI has the potential to deliver great benefits for education. However, we have also seen that there are also risks associated with its use. In many cases, we may determine that these are minimal risk. Examples we’ve discussed include the provision of formative feedback, help for teachers in creating lesson plans, and assistance in some of the administrative functions of schools. As we move away from the use of AI as a support system, so the risk increases. As we have seen, using AI for learning analytics may help teachers adjust their teaching strategies to cater to individual needs. However, using learning analytics without adequate teacher oversight may disadvantage students dealing with adverse life circumstances that are impacting their performance, thus increasing the risk level. When it comes to relying on AI for decisions that may impact a learner’s future opportunities, we are moving into the ‘high’ and perhaps ‘unacceptable’ risk territories. Therefore, we can see that the level of risk resides not so much within the tool as within the contexts in which they are used. While human oversight may help to mitigate some of the risks, we should be aware of the danger of dependence lock-in, in which humans become increasingly dependent to AI to make decisions. All this underscores the importance of the development of Explainable AI, as discussed above. In order to ensure its responsible use in educational settings, it is important to remain ever aware of the balance that needs to be struck between leveraging AI’s benefits and evaluating and mitigating potential risks and ensuring that human oversight is included and human values are served.
Von Klappentext im Buch AI Report (2024)

iconKapitel  Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

Buchcover

Teachers’ Competences

local 
Buchcover

How to Support Teachers to Use AI in Teaching

local 
Buchcover

Influence of AI on Governance in Education

local 
Buchcover

AI and Ethics, Human Rights, Law and Educational Data

local 
Buchcover

Teaching with AI – Assessment, Feedback and Personalisation

local 

iconDieses Buch erwähnt ...

iconDieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconVolltext dieses Dokuments

AI and Ethics, Human Rights, Law and Educational Data: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 162 kByte)
Education about AI: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 954 kByte)
How to Support Teachers to Use AI in Teaching: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 134 kByte)
Influence of AI on Governance in Education: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 306 kByte)
Teachers’ Competences: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 1000 kByte)
Teaching with AI – Assessment, Feedback and Personalisation: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 844 kByte)
Use Scenarios & Practical Examples of AI Use in Education: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 186 kByte)
Auf dem WWW AI Report: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 7493 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.