Is Technology Good for Education? |
![]() |
Abstracts

Is Technology Good For Education? offers a critical counterpoint to this received wisdom, challenging some of the central ways in which digital technology is presumed to be positively affecting education. Instead Neil Selwyn considers what is being lost as digital technologies become ever more integral to education provision and engagement. Crucially, he questions the values, agendas and interests that stand to gain most from the rise of digital education.
This concise, up-to-the-minute analysis concludes by considering alternate approaches that might be capable of rescuing and perhaps revitalizing the ideals of public education, while not denying the possibilities of digital technology altogether.
This Book mentions...
![]() Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung)
, ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
This Bookdoes probably not mention... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Kinder, LehrerIn, Lernen, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Citation Graph
Citation Graph(Beta-Test mit vis.js)
Timeline
10 References 
- Big Data in Education - The digital future of learning, policy and practice (Ben Williamson) (2017)
- 3. Software, Code and Algorithms - Programming, automating and governing everyday life
- What’s the Problem with Learning Analytics? (Neil Selwyn) (2019)
- New Perspectives in Critical Data Studies - The Ambivalences of Data Power (Andreas Hepp, Juliane Jarke, Leif Kramp) (2022)
- The Value Dynamics of Data Capitalism - Cultural Production and Consumption in a Datafied World (Göran Bolin)
- The Value Dynamics of Data Capitalism - Cultural Production and Consumption in a Datafied World (Göran Bolin)
- Postdigital Disconnects - The Discursive Formation of Technology in Education (Marion Mathier) (2023)
- 1. Introduction
- 2. Rebooting Education
- 3. Machines, Not Learners? - An Event Ethnography of "Technologies for Teaching and Learning"
- 7. Conclusion
- Bildung für eine digitale Zukunft (Katharina Scheiter, Ingrid Gogolin) (2023)
- Algorithmische Datafizierung und Schule - kritische Ansätze in einem wachsenden Forschungsfeld (Felicitas Macgilchrist, Sigrid Hartong, Sieglinde Jornitz)
- Algorithmische Datafizierung und Schule - kritische Ansätze in einem wachsenden Forschungsfeld (Felicitas Macgilchrist, Sigrid Hartong, Sieglinde Jornitz)
- Künstliche Intelligenz in der Bildung (Claudia de Witt, Christina Gloerfeld, Silke Elisabeth Wrede) (2023)
- Eine ethische Perspektive auf KI in der Bildung (Manuela Schönmann, Matthias Uhl)
- Eine ethische Perspektive auf KI in der Bildung (Manuela Schönmann, Matthias Uhl)
- Künstliche Intelligenz in der Schule - Chancen nutzen, Herausforderungen meistern (LCH Dachverband Schweizer Lehrerinnen und Lehrer) (2024)
Co-cited Books
Bücher first.
Search at other places 
Beat and dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben.
Biblionetz-History 
default1
default2
default3
default2
default3