/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

Is Technology Good for Education?

,
Buchcover

iconZusammenfassungen

Is Technology Good for Education?Digital technologies are a key feature of contemporary education. Schools, colleges and universities operate along high-tech lines, while alternate forms of online education have emerged to challenge the dominance of traditional institutions. According to many experts, the rapid digitization of education over the past ten years has undoubtedly been a ‘good thing’.
Is Technology Good For Education? offers a critical counterpoint to this received wisdom, challenging some of the central ways in which digital technology is presumed to be positively affecting education. Instead Neil Selwyn considers what is being lost as digital technologies become ever more integral to education provision and engagement. Crucially, he questions the values, agendas and interests that stand to gain most from the rise of digital education.
This concise, up-to-the-minute analysis concludes by considering alternate approaches that might be capable of rescuing and perhaps revitalizing the ideals of public education, while not denying the possibilities of digital technology altogether.
Von Klappentext im Buch Is Technology Good for Education? (2016)

iconDieses Buch erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung) , Digitalisierung , Schuleschool , Technologietechnology

iconDieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Kinder, LehrerIn, Lernen, Schweiz, Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconZeitleiste

icon10 Erwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconCo-zitierte Bücher

Buchcover

The Network Society

A Cross-Cultural Perspective

(Manuel Castells) (2004) local 

Beyond Technology

Children's Learning in the Age of Digital Culture

(David Buckingham) (2007)
Buchcover

The Platform Society

Public Values in a Connective World

(José van Dijck, Thomas Poell, Martijn de Waal) (2018) local 
Buchcover

Big Data in Education

The digital future of learning, policy and practice

(Ben Williamson) (2017) local 
Buchcover

Disruptive Fixation

School Reform And The Pitfalls Of Techno-Idealism

(Christo Sims) (2017) local 

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.