Rebooting Education
Marion Mathier
Zu finden in: Postdigital Disconnects, 2023
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Zusammenfassungen
As part of a broader discourse ethnography, the case study on policy discourse in this chapter presents a critical discourse analysis of different technology polices written and published by different actors (political, economic, and educational) in Switzerland. The backdrop of the analysis is a national curriculum overhaul with an intensified focus on digital media. In treating policy as discourse, the Foucault-influenced analysis shows how curriculum reform and policymaking are driven and justified by digitalization and neoliberalization discourse and that these discourses are predominantly accomplished by material processes. Material processes are presented as agents of change to legitimize educational reform and validate specific types of knowledge. Digital skills are constructed as “legitimate” knowledge and promoted as marketable goods that secure employability and maintain normative and instrumental views of literacy.
Von Marion Mathier im Buch Postdigital Disconnects (2023) im Text Rebooting Education Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | David Buckingham , Neil Selwyn | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , Curriculum / Lehrplancurriculum , Gesellschaftsociety , Lebenslanges Lernenlifelong learning , Lehrplan 21 , SchweizSwitzerland | |||||||||||||||||||||||||||
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Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Digitalisierung, LehrerIn, Schule, Unterricht |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.