/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Conclusion

Marion Mathier
Zu finden in: Postdigital Disconnects, 2023
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Postdigital DisconnectsThis final chapter underlines the cultural-political tensions between top-down policy and on-the-ground practices: for example, the driving emphasis on employability rather than critical literacy, the unequal and/or insufficient resources available to schools for implementing policy demands, and the disconnect between young people’s social understandings of digital media and their experiences inside the classroom. To round off the book, the chapter offers three critical perspectives on education’s disconnects. The first perspective, digital education as platform capitalism, asks how collective educational ideals could be integrated into digital media for teaching and learning to prevent corporate platform interests from taking over classroom practices (Knox, 2019). The second critical perspective, digital education and disembodied literacy, suggests moving away from the celebratory stance of participatory culture and creating spaces where expertise is co-constructed as something emergent instead (cf. Hanks, 2006; Swann & Deumert, 2018). The third perspective, digital education and/as materiality, addresses the inherent irony in the use of digital devices in education that are used to minimize social inequalities in the global North, whereas the production of the very same devices continues to exploit natural resources, human labor, and increase injustices in the global South (e.g. Deumert, 2020; Knox, 2019).
Von Marion Mathier im Buch Postdigital Disconnects (2023) im Text Conclusion

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Matteo Bittanti , danah boyd , David Buckingham , Martin Dodge , Becky Herr-Stephenson , Heather Horst , Mizuko Ito , Athanassios Jimoyiannis , Rob Kitchin , Patricia G. Lange , Adrian Mackenzie , C.J. Pascoe , Laura Robinson , Neil Selwyn , Ben Williamson

Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung) , Digitalisierung , Lernenlearning , Schuleschool , Top-downTop-down
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local  Cutting Code (Adrian Mackenzie) 10, 1, 6, 7, 2, 1, 5, 7, 3, 5, 7, 3 1393519
2007 Beyond Technology (David Buckingham) 3, 10, 1, 1, 3, 2, 5, 6, 3, 7, 9, 1 1301297
2008 local web  Living and Learning with New Media (Mizuko Ito, Heather Horst, Matteo Bittanti, danah boyd, Becky Herr-Stephenson, Patricia G. Lange, C.J. Pascoe, Laura Robinson) 1, 1, 5, 2, 4, 1, 3, 4, 4, 6, 8, 1 3511563
2011 local  Code/Space (Rob Kitchin, Martin Dodge) 1, 3, 2, 1, 4, 6, 5, 2, 6, 9, 5, 3 19393423
2012 local  Research on e-Learning and ICT in Education (Athanassios Jimoyiannis) 8, 1, 6, 3, 6, 5, 6, 5, 12, 5, 1, 3 31333967
2013 local  Distrusting Educational Technology (Neil Selwyn) 3, 2, 1, 2, 4, 5, 8, 11, 4, 1, 1, 1 6551216
2016 Is Technology Good for Education? (Neil Selwyn) 2, 4, 1, 1, 4, 4, 3, 6, 5, 3, 1, 1 941216
2017 local  Big Data in Education (Ben Williamson) 1, 1, 4, 1, 7, 4, 4, 7, 13, 2, 1, 4 261234622
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2012 local web  School 2.0: Rethinking the Future of Schools in the Digital Age (Neil Selwyn) 4, 5, 4, 5, 6, 7, 2, 8, 8, 3, 2, 2 2302646

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bottom-up, Kinder, LehrerIn, Schweiz, Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.