Systems ThinkingCreative Holism for Managers
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The book is divided into three parts. The ¢rst part presents some introductory material on systems ideas and how they came to be applied to management problems. Part II considers and classi¢es the most signi¢cant attempts that have been made to take a holistic approach to improving organizational performance. Many of these holistic approaches employ systems ideas in a manner that enhances creativity. The maximum creative use of holism to assist managers, however, comes from using the di¡erent approaches in combination. This is the focus of the ¢nal part of the book.
Von Michael C. Jackson im Buch Systems Thinking (2003) Kapitel
- 5. System Dynamics: The Fifth Discipline
- 2. Applied Systems Thinking (Seite 15 - 30)
- 3. Creativity and Systems (Seite 31 - 42)
Dieses Buch erwähnt ...
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Relative Control Archetype, Underachievement Archetype |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zeitleiste
1 Erwähnungen
- Art education in the post-digital era - Experiential construction of knowledge through creative coding (Tomi Slotte Dufva) (2018)
- Metaphors of code - Structuring and broadening the discussion on teaching children to code (Tomi Slotte Dufva, Mikko Dufva) (2016)
Volltext dieses Dokuments
Applied Systems Thinking: Kapitel als Volltext (: , 344 kByte) | |
Creativity and Systems: Kapitel als Volltext (: , 140 kByte) | |
System Dynamics: The Fifth Discipline: Artikel als Volltext (: , 248 kByte) | |
Systems Thinking: Gesamtes Buch als Volltext (: , 4500 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.