E-Learning and the Science of InstructionProven Guidelines for Consumers and Designers of Multimedia Learning
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In e-Learning and the Science of Instruction authors Ruth Colvin Clark and Richard E. Mayer - internationally recognized experts in the field of e-learning - offer essential information and guidelines for selecting, designing, and developing e-learning courses that build knowledge and skills for workers learning in corporate, government, and academic settings.
Von Klappentext im Buch E-Learning and the Science of Instruction (2002) The training field is undergoing an evolution from a craft based on fads and folk wisdom to a profession that integrates evidence into the design and development of ist products. Part of the training revolution has been driven by the use of digital technology to manage and deliver instructional solutions. This book provides you with evidence-based guidelines for both self-study (asynchronous) and virtual classroom (synchronous) forms of e-learning. Here you will learn the guidelines, the evidence, and examples to shape your decisions about the design, development, and evaluation of e-learning.
Von Ruth Colvin Clark, Richard E. Mayer im Buch E-Learning and the Science of Instruction (2002) Dieses Buch erwähnt ...
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Schule |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zeitleiste
11 Erwähnungen
- Multimedia Learning (Richard E. Mayer) (2001)
- Does Using Mobile Device Applications Lead to Learning? (Doug Vogel, David Kennedy, Chi-Wai Kwok) (2009)
- Autorenwerkzeuge für digitale, multimediale und interaktive Lernbausteine im Web 2.0 (Michael Hielscher) (2013)
- ICER 2014 - International Computing Education Research Conference, ICER 2014, Glasgow, United Kingdom, August 11-13, 2014 (Quintin I. Cutts, Beth Simon, Brian Dorn) (2014)
- Das elektronische Schulbuch (2014) - Fachdidaktische Anforderungen und Ideen treffen auf Lösungsvorschläge der Informatik (Michael Schuhen, Manuel Froitzheim) (2014)
- eChemBook: ein interaktives, digitales Schulbuch für den Chemieunterricht (Nina Ulrich, Juliane Richter, Katharina Scheiter, Sascha Schanze)
- Selbstgesteuertes Lernen mit neuen Medien (Alexander Salle) (2015)
- Urban Myths about Learning and Education (Pedro De Bruyckere, Paul A. Kirschner, Casper D. Hulshof) (2015)
- ICER 2015 - Proceedings of the eleventh annual International Conference on International Computing Education Research, ICER 2015, Omaha, NE, USA, August 09 - 13, (Brian Dorn, Judy Sheard, Quintin I. Cutts) (2015)
- Computer Science Is Different! - Educational Psychology Experiments Do Not Reliably Replicate in Programming Domain (Briana B. Morrison) (2015)
- Adaptive Parsons Problems with Discourse Rules (Barbara J. Ericson) (2015)
- Mehr als 0 und 1 - Schule in einer digitalisierten Welt (Beat Döbeli Honegger) (2016)
- Handbuch Mobile Learning (Claudia de Witt, Christina Gloerfeld) (2018)
- 9. Mobile Learning und Mobile Game-based Learning (Ansgar Gerlicher, Tobias Jordine)
Co-zitierte Bücher
(Richard E. Mayer) (2001)
Volltext dieses Dokuments
Standorte
Bibliographisches
Titel | Format | Bez. | Aufl. | Jahr | ISBN | ||||||
E-Learning and the Science of Instruction | E | - | - | 1 | 2002 | 0787960519 | |||||
E-Learning and the Science of Instruction | D | - | - | 3 | 2011 | 0470874309 |
Beat und dieses Buch
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er dieses Buch ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf).