Does Using Mobile Device Applications Lead to Learning?Doug Vogel, David Kennedy, Chi-Wai Kwok
Erstpublikation in: Jl. of Interactive Learning Research (2009) 20(4), 469-485
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Zusammenfassungen
Assessing the impact on learning of the use of mobile devices and associated applications is a complex challenge. This article reports on progress to date in a longitudinal study using a design research approach with three cohorts of 800 students each. Results are encouraging in terms of learning enhancement through select mobile application by a cadre of students but discouraging in terms of sustained use by the majority of students. Issues raised include student appreciation of deep learning and time management as well as aspects of intrinsic and extrinsic motivation. Results demonstrate the need for integrated, pedagogically driven instructor and institutional efforts. Next steps are presented.
Von Doug Vogel, David Kennedy, Chi-Wai Kwok im Text Does Using Mobile Device Applications Lead to Learning? (2009) Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Ruth Colvin Clark , Richard E. Mayer , Marc Prensky | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Handheld / PDA in schoolHandheld / PDA in school , Motivationmotivation , Motivation, extrinsischeextrinsic motivation , Motivation, intrinsische | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
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Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Handheld / PDA |
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Does Using Mobile Device Applications Lead to Learning?: Artikel als Volltext (: , 123 kByte; : 2021-03-21) |
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Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.