A Theory of Learning for the Mobile AgeZu finden in: Medienbildung in neuen Kulturräumen, 2009
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Most adults and adolescents in developed countries now own mobile phones and media devices, and for many people in developing
countries a mobile phone can offer the only means of sending long distance messages. In a parallel development to the spread
of personal technology, since the early 1980s schools, colleges and universities have experimented with handheld technology
for learning, including classroom response systems, data probes, and handheld writing tools. Universities allow students to
bring laptop computers to lectures and some schools are now providing pupils with Personal Digital Assistants and tablet computers.
As personal mobile technologies for learning become more widespread, studies are starting to show evidence of the value of
incorporating mobile devices in teaching and learning (McFarlane, Triggs and Yee 2008; p.7) and also substantial issues, including
conflicts between informal learning with personal devices and traditional classroom education (Sharples 2007). Children are
developing new skills and literacies enabled by mobile devices, such as SMS texting, moblogging (writing diaries and weblogs
on mobile devices) and mobile video creation. A new generation of location-aware mobile phones will offer further possibilities,
of education services and educational media matched to the learner's context and interests.
Von Mike Sharples, Josie Taylor, Giasemi Vavoula im Buch Medienbildung in neuen Kulturräumen (2009) im Text A Theory of Learning for the Mobile Age Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Howard Rheingold , Mike Sharples , Lew Semjonowitsch Vygotsky | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Classroom response systemClassroom response system , Computercomputer , formal learningformal learning , informal learninginformal learning , Lernenlearning , mobile learningmobile learning , Mobiltelefonmobile phone , Mobiltelefone in der Schulecell phones in learning , Theorietheory , Weblogsblogging , Weblogs in educationWeblogs in education | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Handyverbot in der Schule, iPhone, Projektschule Goldau, Schule |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
17 Erwähnungen
- Mobile phones as cultural resources for learning - an analysis of mobile expertise, structures and emerging cultural practices (Ben Bachmair, Norbert Pachler, John Cook) (2009)
- Lehrmittel - BZL, 28. Jahrgang Heft 1/2010 (Anni Heitzmann, Alois Niggli) (2010)
- Neue Medien - Neue Lehrmittel? - Potenziale und Herausforderungen bei der Entwicklung digitaler Lehr- und Lernmedien (Dominik Petko)
- A Pedagogical Framework for Mobile Learning - Categorizing Educational Applications of Mobile Technologies into Four Types (Yeonjeong Park) (2011)
- Lehrbuch für Lernen und Lehren mit Technologien (Martin Ebner, Sandra Schön) (2011)
- Mobile Learning in der Erwachsenenbildung - Möglichkeiten und Grenzen der Verbindung von mobilen Geräten mit didaktischen Modellen innerhalb eines Personal Learning Environment PLE (Maurice Codourey) (2011)
- Mobile learning: Crossing boundaries in convergent environments - 21-22 March 2011, Bremen, Germany (Klaus Rummler, Judith Seipold, Eileen Lübcke, Norbert Pachler, Graham Attwell) (2011)
- A critical perspective on mobile learning - Results of a heuristic analysis of the scientific process and a hermeneutic analysis of mobile learning practice (Judith Seipold)
- Mobiles Lernen - Analyse des Wissenschaftsprozesses der britischen und deutschsprachigen medienpädagogischen und erziehungswissenschaftlichen Mobile Learning-Diskussion (Judith Seipold) (2011)
- Mobile Learning - Potenziale, Einsatzszenarien und Perspektiven des Lernens mit mobilen Endgeräten (Claudia de Witt, Almut Sieber) (2013)
- leseforum.ch 1&2/2014 (2014)
- «Mobiles Lernen» und Literalität - Studierende erproben Schreibförderung mit Unterstützung von Mobilgeräten: Ergebnisse aus Projekten mit Studierenden der Primar- und Eingangsstufe an der PH Zürich (Simon Baumgartner, Jürg Fraefel)
- Mobiles Lernen - Zeitschrift Computer und Unterricht Nr. 97 (Alexander König, Maren Risch, Robert Reuter) (2015)
- Herausforderung «Mobiles Lernen» - Konzepte und Entwicklungshilfen
- Teaching with Tablets (Helen Caldwell, James Bird) (2015)
- 6. Technology outdoors (Helen Caldwell)
- Tablet use in schools - a critical review of the evidence for learning outcomes (B. Haßler, L. Major, S. Hennessy) (2015)
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
- 73. A Sociocritical Perspective on the Integration of Digital Technology in Education (Jean Gabin Ntebutse, Simon Collin)
- Handbuch Mobile Learning (Claudia de Witt, Christina Gloerfeld) (2018)
- 2. Aus der Geschichte des mobilen Lernens - Strömungen, Trends und White Spaces (Judith Seipold)
- 3. Veränderungen in der Didaktik durch Mobile Learning (Ilona Buchem)
- Digitale Medien in der Schule (Jutta Standop) (2022)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf).