A Sociocritical Perspective on the Integration of Digital Technology in EducationJean Gabin Ntebutse, Simon Collin
Zu finden in: Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 1015 bis 1023), 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter aims to present what could be the contribution of a socio-critical approach for the benefit of digital equity in education. It begins with the presentation of the main issues of digital equity in education. It continues with the presentation of the need and the foundations of that socio-critical approach on digital technologies in education and ends with the main lines of research aligned with such a perspective.
Von Jean Gabin Ntebutse, Simon Collin im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text A Sociocritical Perspective on the Integration of Digital Technology in Education Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Larry Cuban , Keri Facer , Neil Selwyn , Mike Sharples , Josie Taylor , Giasemi Vavoula | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
A Sociocritical Perspective on the Integration of Digital Technology in Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 195 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.