/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

Learning Futures

Education, Technology and Social Change
Buchcover

iconZusammenfassungen

In the twenty-first century educators around the world are being told that they need to transform education systems to adapt young people for the challenges of a global digital knowledge economy. Too rarely, however, do we ask whether this future vision is robust, achievable or even desirable, whether alternative futures might be in development, and what other possible futures might demand of education. Drawing on ten years of research into educational innovation and socio-technical change, working with educators, researchers, digital industries, students and policy-makers, this book questions taken-for-granted assumptions about the future of education. Arguing that we have been working with too narrow a vision of the future, Keri Facer makes a case for recognising the challenges that the next two decades may bring, including: The emergence of new relationships between humans and technology The opportunities and challenges of aging populations The development of new forms of knowledge and democracy The challenges of climate warming and environmental disruption The potential for radical economic and social inequalities. This book describes the potential for these developments to impact critical aspects of education ' including adult-child relationships, social justice, curriculum design, community relationships and learning ecologies. Packed with examples from around the world and utilising vital research undertaken by the author while Research Director at the UK'"s Futurelab, the book helps to bring into focus the risks and opportunities for schools, students and societies over the coming two decades. It makes a powerful case for rethinking the relationship between education and social and technological change, and presents a set of key strategies for creating schools better able to meet the emerging needs of their students and communities.An important contribution to the debates surrounding educational futures, this book is compelling reading for all of those, including educators, researchers, policy makers and students, who are asking the question 'how can education help us to build desirable futures for everyone in the context of social and technological change?' Keri Facer is Professor of Education at the Education and Social Research Institute, Manchester Metropolitan University where she works in the fields of digital cultures, educational change and social justice.
Von Klappentext im Buch Learning Futures (2011)

iconKapitel  Unter den anklickbaren Kapiteln finden Sie Informationen über einzelne Teile des gewählten Werks.

  • Education, technology and the future
  • 1. Is there a future for schools?
  • 2. A new generational contract
  • 3. Being human

icondieses Buch erwähnt ...


Fragen
KB IB clear
Welche Ausbildung wird in der Informationsgesellschaft benötigt?

Begriffe
KB IB clear
Curriculum / Lehrplancurriculum, Demokratiedemocracy, Digitalisierung, Emergenzemergence, Innovationinnovation, Lernenlearning, open data, School of One, Schuleschool, Universitätuniversity

icondieses Buch  erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Hochschule, LehrerIn, Lehrplan 21, Unterricht

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconCo-zitierte Bücher

Buchcover

Mindstorms

Kinder, Computer und neues Lernen

(Seymour Papert) (1982) local secure web 
Buchcover

Mind in Society

The development of higher psychological processes

(Lew Semjonowitsch Vygotsky) (1930)
Buchcover

Confronting the Challenges of Participatory Culture

Media Education for the 21st Century

(Henry Jenkins, Katie Clinton, Ravi Purushotma, Alice J. Robison, Margaret Weigel) (2006)  local secure web 
Buchcover

Schools and Schooling in the Digital Age

A Critical Analysis

(Neil Selwyn) (2010)  local secure 

iconVolltext dieses Dokuments

LokalLearning Futures: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 686 kByte)

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel FormatBez.Aufl.Jahr ISBN      
Learning FuturesEPDF-Dokument-00203817303SwissbibWorldcatBestellen bei Amazon.deBuy it now!Bestellen bei ebook.de
Learning FuturesE--00415581435SwissbibWorldcatBestellen bei Amazon.deBuy it now!Bestellen bei ebook.de

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.