Schule des Denkens |
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Professor Polya explains the history, techniques, and applications of heuristic reasoning for students and teachers.
Von Klappentext im Buch Schule des Denkens (1945) An introduction to heuristics, the study of the methods and rules of discovery, invention and human problem-solving. First published in 1945, it provides a modern contribution to a subject that has had a considerable revival and is emphasized in GCSE mathematics and science.
Von Klappentext im Buch Schule des Denkens (1945) A perennial bestseller by eminent mathematician G. Polya, How to Solve It will show anyone in any field how to think straight. In lucid and appealing prose, Polya reveals how the mathematical method of demonstrating a proof or finding an unknown can be of help in attacking any problem that can be "reasoned" out - from building a bridge to winning a game of anagrams. Generations of readers have relished Polya's deft - indeed, brilliant - instructions on stripping away irrelevancies and going straight to the heart of the problem.
Von Klappentext im Buch Schule des Denkens (1945) Dieses Buch erwähnt ...
Fragen KB IB clear | Wie treffen wir Entscheidungen?How do we decide? |
Begriffe KB IB clear | Problemproblem |
Zitate im Buch
Zitationsgraph
Zeitleiste
18 Erwähnungen
- Towards a theory of instruction (Jerome S. Bruner) (1966)
- Knowing, Learning, and Instruction - Essays in Honor of Robert Glaser (L. B. Resnick) (1989)
- Cognitive Apprenticeship - Teaching the Crafts of Reading, Writing and Mathematics (Allan Collins, John Seely Brown, S. E. Newmann) (1989)
- Can computer programming improve problem-solving ability? (Jho-Ju Tu, John R. Johnson) (1990)
- Revolution des Lernens - Kinder, Computer, Schule in einer digitalen Welt (Seymour Papert) (1993)
- Will media influence learning? - Reframing the debate (Robert B. Kozma) (1994)
- Allgemeinbildung und Mathematik (Hans Werner Heymann) (1996)
- Constructionism in Practice - Designing, Thinking, and Learning in a Digital World (Yasmin B. Kafai, Mitchel Resnick) (1996)
- Creating Creativity - User Interfaces for Supporting Innovation (Ben Shneiderman) (2000)
- Fachdidaktik Mathematik - Eine konstruktivistische Grundlegung (Peter Singer) (2004)
- Exorciser - Automatic Generation and Interactive Grading of Structured Exercises in the Theory of Computation (Vincent Tscherter) (2004)
- Unterricht: Verstehen - planen - gestalten - auswerten (Hans U. Grunder, Ursula Ruthemann, Stefan Scherer, Peter Singer, Heinz Vettiger) (2007)
- Mathematische Vorstellungen bilden - Praxis und Theorie von Vorstellungsübungen im Mathematikunterricht der Sekundarstufe II (Christof Weber) (2007)
- eUniversity - Update Bologna (Reinhard Keil, Michael Kerres, Rolf Schulmeister) (2007)
- Studieren neu erfinden - Hochschule neu denken - GMW-Tagung 2007 (Marianne Merkt, Kerstin Mayrberger, Rolf Schulmeister) (2007)
- Medi@rena - Ein Ansatz für neue Lernszenarien im Web 2.0 durch semantisches Positionieren (Patrick Erren, Reinhard Keil)
- Formal Methods in Computer Science Education - FORMED2008 (Zoltán Istenes) (2008)
- Formal Methods - Never Too Young to Start (J Paul Gibson)
- Die Analogie - Das Herz des Denkens (Douglas Hofstadter, Emmanuel Sander) (2013)
- Invent to Learn - Making, Tinkering, and Engineering in the Classroom (Sylvia Libow Martinez, Gary Stager) (2013)
- Informatik Spektrum Sonderheft: Bildung und Informatik - Volume 42, Issue 2, April 2019 (2019)
- Wie Mathematik und Informatik im Unterricht voneinander profitieren können - Teil I (Urs Hauser, Dennis Komm, Giovanni Serafini)
Co-zitierte Bücher
Dialogisches Lernen in Sprache und Mathematik - Band 1
Austausch unter Ungleichen
( Peter Gallin, Urs Ruf) (1998) Bei amazon.de anschauenNotes on the Synthesis of Form
(Christopher Alexander) (1964)Volltext dieses Dokuments
Standorte
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er dieses Buch ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben.