A Word for LearningZu finden in:
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Zusammenfassungen
In his paper, "A Word for Learning," Seymour Papert wonders why theories of teaching have received far more
attention than theories of learning, and he addresses the fundamental issues of what we mean by the word "learning."
He invites us to revisit our notions of learning through examining a personal experience. Using the example of learning
flower names, Papert illustrates two important aspects of learning: "The simple moral is that learning explodes when
you stay with it: A full year had passed before the effect in my mind reached a critical level for an exponential explosion
of growth. The more complex moral is that some domains of knowledge, such as plants, are especially rich in
connections and particularly prone to give rise to explosions of knowledge." The time to build personal connections is
an essential ingredient strikingly absent from most school learning situations.
Von Yasmin B. Kafai, Mitchel Resnick im Buch Constructionism in Practice (1996) im Text Introduction Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | G. Polya | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Denkenthinking , Intelligenzintelligence , Kinderchildren , LehrerInteacher , Lernenlearning , Mathematikmathematics , Mathetik , Mensch , Motivationmotivation , Pädagogik / Erziehungswissenschaft , Schuleschool , Wissen | ||||||||||||||||||
Bücher |
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Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Eltern, Künstliche Intelligenz (KI / AI), Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4), Schweiz, Unterricht, Wissensmanagement |
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Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.