/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Personen

Sidney L. Pressey

Dies ist keine offizielle Homepage von Sidney L. Pressey, E-Mails an Sidney L. Pressey sind hier nicht möglich!
This is not an official homepage of Sidney L. Pressey and it is not possible to contact Sidney L. Pressey here!

Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconTexte von Sidney L. Pressey Hier finden Sie Texte der gewählten Person, die nicht in den oben aufgelisteten Büchern zu finden sind.

Jahr Volltext Abrufe Text Texttyp
1926 local  6, 2, 7, 4, 2, 7, 8, 2, 1, 2, 7, 6 A simple apparatus which gives tests and scores and teaches (Sidney L. Pressey)
erschienen in Teaching Machines and Programmed Learning (Seite 35 - 41)  
Text
1927 1, 6, 2, 8, 1, 3, 9, 5, 1, 2, 2, 3 A Machine for Automatic Teaching Of Drill Material (Sidney L. Pressey)
erschienen in Teaching Machines and Programmed Learning (Seite 42 - 46)  
Text
1932 4, 2, 1, 3, 4, 1, 4, 10, 3, 2, 3, 3 A Third And Fourth Contribution Toward the Coming «Industrial Revolution» in Education (Sidney L. Pressey)
erschienen in Teaching Machines and Programmed Learning (Seite 47 - 51)  
Text
1950 3, 8, 5, 2, 6, 3, 3, 6, 10, 5, 4, 2 Development and Appraisal of Devices Prodiding Immediate Automatic Scoring of Objective Tests and Concomitant Self-Instruction (Sidney L. Pressey)
erschienen in Teaching Machines and Programmed Learning (Seite 69 - 88)  
Text
1960 local  1, 6, 7, 2, 8, 3, 2, 5, 9, 1, 4, 2 Some Perspectives and Major Problems Regarding «Teaching Machines» (Sidney L. Pressey)
erschienen in Teaching Machines and Programmed Learning (Seite 497 - 505)  
Text

iconBemerkungen von Sidney L. Pressey

iconBemerkungen über Sidney L. Pressey

Pressey seems to have been the first to emphasize the importance of immediate feedback in education and to propose a system in which each student could move at bis own pace.
Von Burrhus F. Skinner im Buch Teaching Machines and Programmed Learning im Text Teaching Machines (1958) auf Seite  139

iconZeitleiste

iconBegriffswolke von Sidney L. Pressey


Begriffswolke
APH KB IB clear
Effizienz, law of effectlaw of effect, LehrerInteacher, Lernenlearning, Maschinemachine, Schuleschool,

iconZitate von Sidney L. Pressey

From kindergarten through graduate school, the most effective learning is usually, in various respects, social: in motivation and continuing stimulation from other pupils, teacher, parents, community; in guidings and elucidations from both classmates and teacher; in goal-settings and appraisals.
von Sidney L. Pressey  im Buch Teaching Machines and Programmed Learning (1960) im Text Some Perspectives and Major Problems Regarding «Teaching Machines» auf Seite 499
At this comparatively early and conceivably sometimes overenthusiastic stage of attempts at automation, might this "null hypothesis" be desirable: that students and teachers can (on the task in question) do at least as well without the special device or programming as with it! Only if results have warranted the rejection of this hypothesis, can development of special devices or programmings, or comparisons of short versus longer steps or objective versus write-in answers, continue without risk of being found fatuous.
von Sidney L. Pressey  im Buch Teaching Machines and Programmed Learning (1960) im Text Some Perspectives and Major Problems Regarding «Teaching Machines» auf Seite 501
A second "null hypothesis" is here ventured as desirable to keep in mind: that the device and program in total takes so much time and trouble (or is so expensive) that in cold fact it is impractical for everyday use by the people and in the circumstances for which it is intended. And more important than the expense is the trouble! Unless some of the current materials and procedures (hundreds of programming charts or frames to be kept in order and used just right) are made a lot less clumsy and easier to use, this second null hypothesis will get them.
von Sidney L. Pressey  im Buch Teaching Machines and Programmed Learning (1960) im Text Some Perspectives and Major Problems Regarding «Teaching Machines» auf Seite 503

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

icon30 Erwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, welche die gewählte Person oder ihre Werke erwähnen.

iconVolltexte

A simple apparatus which gives tests and scores and teaches: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 235 kByte)
Some Perspectives and Major Problems Regarding "Teaching Machines": Artikel als Volltext (lokal: PDF, 197 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.