A Critical Review of a Portion on The Literature on Teaching DevicesDouglas Porter
Erstpublikation in: Harvard Educational review, Vol. 27, No. 2
Publikationsdatum:
Zu finden in: Teaching Machines and Programmed Learning (Seite 114 bis 132), 1960
![]() |
![]() |

Zusammenfassungen
It is a survey of some past work on mechanical teaching aids. In this paper Porter makes an important distinction among devices which provide Stimulus functions only (such as usual forms of audio-visual aids), those which provide response apparatus only (such as Pressey's punchboard), and those which provide for both Stimulus and response functions. As examples of the last class, Porter cites Pressey's early self-testing and teaching devices and the first machines developed in Skinner's laboratory, pointing out the similarities and differences in the two approaches. Two important innovations made by Skinner are brought out here - the use of constructed answers rather than multiple-choice responding and the carefully organized programming of subject matter. Porter evaluates four previous experimental studies reported in Part II of this volume.
Von Robert Glaser, A. A. Lumsdaine 
Dieser Text erwähnt ...
Zitationsgraph
Volltext dieses Dokuments
![]() | A Critical Review of a Portion on The Literature on Teaching Devices: Artikel als Volltext (![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Nach Abschluss seiner Dissertation hat Beat Dieser Text nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.