Design-based researchAn emerging paradigm for educational inquiry
DBRC Design-Based Research Collective
Erstpublikation in: Educational Researcher, 32(1), 5-8.
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
We have argued that design-based research methods can compose a coherent methodology that bridges theoretical research and ed- ucational practice. Viewing both the design of an intervention and its specific enactments as objects of research can produce ro- bust explanations of innovative practice and provide principles that can be localized for others to apply to new settings. Design- based research, by grounding itself in the needs, constraints, and interactions of local practice, can provide a lens for understand- ing how theoretical claims about teaching and learning can be transformed into effective learning in educational settings.
Von DBRC Design-Based Research Collective im Text Design-based research (2003) The authors argue that design-based research, which blends empirical educational research with the theory-driven design of learning environments, is an important methodology for understanding how, when, and why educational innovations work in practice. Design-based researchers’ innovations embody specific theoretical claims about teaching and learning, and help us understand the relationships among educational theory, designed artifact, and practice. Design is central in efforts to foster learning, create usable knowledge, and advance theories of learning and teaching in complex settings. Design-based research also may contribute to the growth of human capacity
for subsequent educational reform.
Von DBRC Design-Based Research Collective im Text Design-based research (2003) Dieser Text erwähnt ...
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
15 Erwähnungen
- Design Research - Theoretical and Methodological Issues (Allan Collins, Diana Joseph, Katherine Bielaczyc) (2004)
- Innovation ohne Forschung? - Ein Plädoyer für den Design-Based Research-Ansatz in der Lehr-Lernforschung (Gabi Reinmann) (2005)
- Design-based research and technology-enhanced learning environments (Feng Wang, Michael J. Hannafin) (2005)
- One-to-one technology-enhanced learning - An opportunity for global research collaboration (Tak-Wai Chan, Jeremy Roschelle, S. Hsi, Kinshuk, Mike Sharples, Tom Brown, Charles Patton, J. Cherniavsky, Roy Pea, Cathleen Norris, Elliot Soloway, N. Balacheff, Marlene Scardamalia, Pierre Dillenbourg, C. Looi, M. Milrad, Heinz Ulrich Hoppe) (2006)
- Blended Learning: Forschungsfragen und Perspektiven (Heinz Mandl, Birgitta Kopp) (2006)
- The Cambridge Handbook of the Learning Sciences (R. Keith Sawyer) (2006)
- 10. Design-Based Research - A Methodological Toolkit for the Learning Scientist (Sasha Barab)
- E-Learning - Alltagstaugliche Innovation? - 11. Europäische Jahrestagung der Gesellschaft für Medien in der Wissenschaft GMW (19.-22.9.06) (Eva Seiler Schiedt, S. Kälin, Christian Sengstag) (2006)
- Nur Forschung danach? - Vom faktischen und potentiellen Beitrag der Forschung zu alltagstauglichen Innovationen beim E-Learning (Arbeitsbericht 14) (Gabi Reinmann) (2006)
- Interactive Learning Environments for Mathematical Topics (Ruedi Arnold) (2007)
- Epistemological and methodological issues for the conceptualization, development, and assessment of ICT-TPCK - Advances in technological pedagogical content knowledge (TPCK) (Charoula Angeli, Nicos Valanides) (2009)
- Medienbildung und Medienkompetenz - Herbsttagung 2010 der Sektion Medienpädagogik (DGfE) (Heinz Moser, Petra Grell, Horst Niesyto) (2010)
- Praxisorientierte medienpädagogische Forschung - Ansätze für einen empirischen Perspektivenwechsel und eine stärkere Konvergenz von Medienpädagogik und Mediendidaktik (Dominik Petko)
- 2. Workshop «Lerninfrastruktur in Schulen: 1:1-Computing» (Richard Heinen, Andreas Breiter, Beat Döbeli Honegger, Michael Kerres, Renate Schulz-Zander, Joachim Wedekind, Stefan Welling) (2011)
- DeLFI 2011 - Workshopband (Holger Rohland, Andrea Kienle, Steffen Friedrich) (2011)
- Digitale Medien und Interdisziplinarität - Tagungsband der GMW-Jahrestagung 2015 (Nicolae Nistor, Sabine Schirlitz) (2015)
- Supporting integrative interdisciplinary research discourse - A case study analysis (Ambar Murillo Montes de Oca, Nicolae Nistor)
- Bildungsräume - Proceedings der 25. Jahrestagung der Gesellschaft für Medien in der Wissenschaft (GMW) (Christoph Igel) (2017)
- Entwicklungen begleiten: Neue Bildungsräume zur Verbindung von Theorie und Praxis in einer Vorlesung (Antje Müller, Janna Macholdt)
- Handbook of Technology Education (Marc J. de Vries) (2017)
- 33. Maker Movement in Education: History and Prospects (Paulo Blikstein)
Volltext dieses Dokuments
Design-based research: Artikel als Volltext (: , 58 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.).