Supporting integrative interdisciplinary research discourseA case study analysis
Ambar Murillo Montes de Oca, Nicolae Nistor
Zu finden in: Digitale Medien und Interdisziplinarität (Seite 57 bis 68), 2015
|
|
Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Interdisciplinary research varies in its integrativity – the degree to which the different disciplines are integrated. Addressing the question of how to create a more integrative interdisciplinary research discourse (IIRD), we propose a model based on Learning by Design, taking a design based research approach, to conceptualize its dynamics. Based on our model, a case study of interdisciplinary research in the fields of psychology, education and image information mining in remote sensing is discussed; finding that IIRD parts from a joint language and discourse, to include joint design/redesign, and grows to include a joint analysis. This research results in a better understanding of interdisciplinarity. In terms of research practices, it suggests how practical interdisciplinary research scenarios can be more effectively structured.
Von Ambar Murillo Montes de Oca, Nicolae Nistor im Konferenz-Band Digitale Medien und Interdisziplinarität (2015) im Text Supporting integrative interdisciplinary research discourse Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Ann L. Brown , DBRC Design-Based Research Collective , Michael J. Hannafin , Feng Wang | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | design-based researchdesign-based research , Lernenlearning , Psychologiepsychology | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
Volltext dieses Dokuments
Supporting integrative interdisciplinary research discourse: Artikel als Volltext (: , 216 kByte; : 2021-03-20) | |
Supporting integrative interdisciplinary research discourse: Kapitel als Volltext (: , 216 kByte) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.