Cross-Cultural Validation of the Will, Skill, Tool Model of Technology Integration |
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The teacher professional development component of the will, skill, tool model of technology integration was tested for predictive validity in the cross-cultural context of data from Texas, USA, and data from Mexico City, Mexico. Structural equation modeling (SEM) analysis, path analysis, and multiple regression analysis, were statistical procedures employed. The analyses yielded positive results for the model's validity and reliability. The resulting model was found to be a reliable tool to evaluate technology integration among elementary and middle school teachers in Texas and in Mexico City. For the purposes of this study, the teacher professional development component of the will, skill, tool model of technology integration is referred to as the will, skill, tool model of technology integration (WiSTTI). This was one of the seven alternative models tested for goodness of fit across a total of 7 data samples. The structural equation modeling approach proved to be a good technique to find the best fit model in a cross-cultural environment. Latent variables and a set of parameters to judge the validity and reliability of each model were set for testing and retesting in an iterative process. Eventually a "new" modified version of the WiSSTI model was found to fit the data for all samples studied from both countries. From a theoretical perspective, the variation of the WiSTTI model found to be the best fit to the data indicates that increased teacher willingness to integrate technology brings about increased skill, and increased skill leads to more advanced technology integration, if access to technology is available for instruction. Results derived from the model with respect to the evaluation of technology integration for teachers from Texas and Mexico City suggest a differential effect by country, with the Texas teachers (representing USA) currently more advanced in technology integration than their colleagues from Mexico. No large effect was found for educational level, with elementary school teachers and middle school teachers at approximately equivalent levels of technology integration in both countries.
Diese Doktorarbeit erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Rhonda Christensen , Larry Cuban , Ricky Fluke , R. Hancock , Gerald Knezek , A. Shoho | |||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | Evaluationevaluation
, LehrerIn teacher
, LehrerInnen-Bildungteacher training
, Validation
, Will, Skill, Tool - ModelWill, Skill, Tool - Model
| |||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Diese Doktorarbeit erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
9 Erwähnungen 
- Jahrbuch Medienpädagogik 9 (Renate Schulz-Zander, Birgit Eickelmann, Heinz Moser, Horst Niesyto, Petra Grell) (2011)
- Hemmende und förderliche Faktoren des Einsatzes digitaler Medien im Unterricht - Empirische Befunde und forschungsmethodische Probleme (Dominik Petko)
- Hemmende und förderliche Faktoren des Einsatzes digitaler Medien im Unterricht - Empirische Befunde und forschungsmethodische Probleme (Dominik Petko)
- Digitale Medien in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung (Dominik Petko, Beat Döbeli Honegger) (2011)
- Macht ein Notebook-Obligatorium überhaupt noch einen Unterschied? - Ein Vergleich von Ansätzen und Umsetzungen an pädagogischen Hochschulen (Daniela Knüsel) (2011)
- Digitale Medien in der schweizerischen Lehrerinnen- und Lehrerbildung - Hintergründe, Ansätze und Perspektiven
- Macht ein Notebook-Obligatorium überhaupt noch einen Unterschied? - Ein Vergleich von Ansätzen und Umsetzungen an pädagogischen Hochschulen (Daniela Knüsel) (2011)
- Teachers’ pedagogical beliefs and their use of digital media in classrooms - Sharpening the focus of the ‘will, skill, tool’ model and integrating teachers’ constructivist orientations (Dominik Petko) (2011)
- Bedingungen innovativen Handelns in Schulen - Funktion und Interaktion von Innovationsbereitschaft, Innovationsklima und Akteursnetzwerken am Beispiel der IKT-Integration an Schulen (Doreen Prasse) (2012)
- Eltern als Mediendidaktiker - Elterlicher Einfluss auf die bildungsbezogene Computer- und Internetnutzung von Kindern (C. Börner) (2014)
- Teachers' attitudes and beliefs regarding ICT in teaching and learning in European countries (Birgit Eickelmann, Mario Vennemann) (2017)
- Gelingensbedingungen für eine Implementierung von Tablets in Schule und Unterricht unter dem Aspekt der Schulentwicklung (Marcel Soares Martins) (2018)
- Digitalisierung in der Bildung - Bericht im Auftrag des Staatssekretariats für Bildung, Forschung und Innovation (SBFI) und der Schweizerischen Konferenz der kantonalen Erziehungsdirektoren (EDK) im Rahmen des Bildungsmonitorings (educa.ch Schweizerisches Medieninstitut für Bildung und Kultur) (2021)
Co-zitierte Bücher

Informations- und Kommunikationstechnologien an den Volksschulen in der Schweiz
Untersuchung im Auftrag des Bundesamtes für Statistik
(
Veronika Aegerter, Stephanie Greiwe, Ruedi Niederer, Daniel Pakoci, Bundesamt für Statistik) (2003)

Konstruktivistischer Unterricht mit Laptops?
Eine Fallstudie zum Einfluss mobiler Computer auf die Methodik des Unterrichts
(Heike Schaumburg) (2002)

Schulen und Bildungswege der Sekundarstufe II in der Schweiz
Nationale Ergebnisse des «International Survey of Upper Secondary Schools»
(Michele Egloff, Wayra Caballero Liardet) (2004)

Eine Einzelfallstudie zur Wirkung des Notebook-Einsatzes auf Unterricht, Lernen und Schule
(Eva Häuptle, Gabi Reinmann) (2006)

Schulen für die Wissensgesellschaft
Ergebnisse des Netzwerkes Medienschulen
(Oliver Vorndran, Detlev Schnoor) (2003)

Endbericht zur Evaluation des Projekts "1000mal1000: Notebooks im Schulranzen"
(Heike Schaumburg, Doreen Prasse, Karin Tschackert, Sigrid Blömeke) (2007)
Key Competencies for a Successful Life and a Well-Functioning Society
(D. S. Rychen, L. H. Salganik) (2003)
Benchmarking Access and Use of ICT in European Schools 2006
Final Report from Head Teacher and Classroom Teacher Surveys in 27 European Countries
(Werner B. Korte, Tobias Hüsing) (2006)

Digitale Medien in Schule und Unterricht erfolgreich implementieren
Eine empirische Analyse aus Sicht der Schulentwicklungsforschung
(Birgit Eickelmann) (2010)
Theoretische und empirische Fundierung eines zentralen Elements der Lehrerausbildung
(Sigrid Blömeke) (2000)

Statistical Power Analysis for the Behavioral Sciences
(Jacob Cohen) (1988)
A review of studies of ICT impact on schools in Europe
(Anja Balanskat, Roger Blamire, Stella Kefala) (2006)

Die Hochschulen im digitalen Zeitalter
(Ulrich Schmid, Lutz Goertz, Sabine Radomski, Sabrina Thom, Julia Behrens) (2017)
Volltext dieses Dokuments
![]() | Cross-Cultural Validation of the Will, Skill, Tool Model of Technology Integration: Gesamtes Buch als Volltext ( : , 1710 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen 
Beat und diese Dissertation
Beat hat diese Dissertation während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

LehrerIn






, 1710 kByte;
2021-03-21)
Biblionetz-History