/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Bücher

100 Things Every Designer Needs to Know About People

Susan Weinschenk ,   
Buchcover
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

If you want to design intuitive and engaging web sites, apps, print materials or products, then you need to know the psychology that underlies people's behavior. 100 Things Every Designer Needs to Know About People explores both the foundational and the latest research in the psychology of the conscious mind and applies it to design. What grabs and holds attention on a page or screen? What is more important, peripheral vision or central vision? How much information is too much at one time? How do you motivate people to continue on to the next step? What line length should you use if you want people to read text on or offline? What about color? Imagery? Does font type really matter? These are just a few of the questions that the book answers.

This book is not just a set of guidelines, but a deep dive into what makes people tick. Dr. Weinschenk shares the psychology research and shows lots of examples so that you can design intuitive and engaging print, web, applications and products that match the way people think, work, and play.
Von Klappentext im Buch 100 Things Every Designer Needs to Know About People (2011)
If you want to design intuitive and engaging web sites, apps, print materials or products, then you need to know the psychology that underlies people's behavior. 100 Things Every Designer Needs to Know About People explores both the foundational and the latest research in the psychology of the conscious mind and applies it to design. What grabs and holds attention on a page or screen? What is more important, peripheral vision or central vision? How much information is too much at one time? How do you motivate people to continue on to the next step? What line length should you use if you want people to read text on or offline? What about color? Imagery? Does font type really matter? These are just a few of the questions that the book answers.

This book is not just a set of guidelines, but a deep dive into what makes people tick. Dr. Weinschenk shares the psychology research and shows lots of examples so that you can design intuitive and engaging print, web, applications and products that match the way people think, work, and play.
Von Klappentext im Buch 100 Things Every Designer Needs to Know About People (2011)

iconDieses Buch erwähnt...


Personen
KB IB clear
Paul Ekman, George Miller

Fragen
KB IB clear
Wie treffen wir Entscheidungen?How do we decide?

Aussagen
KB IB clear
Erinnerung wird zum Teil in der Gegenwart konstruiert
Lesen ab Bildschirm ist langsamer als Lesen ab Papier.

Begriffe
KB IB clear
AffordanceAffordance, Algorithmusalgorithm, Aufmerksamkeitattention, Autonomieautonomy, ClassificationClassification, Denkenthinking, Designdesign, Dopamin, E-Maile-mail, Emotionenemotions, Evolutionevolution, facebook, Gedächtnismemory, Gehirnbrain, Google, GUI (Graphical User Interface)Graphical User Interface, HyperlinkHyperlink, Informationinformation, Kognitionswissenschaftcognitive science, Kreativitätcreativity, Mobiltelefonmobile phone, Motivationmotivation, patternpattern, ProcrastinationProcrastination, Psychologiepsychology, Reflex, Relevanzrelevance, Wahrnehmungperception, Zeittime
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1956    The Magical Number Seven (George Miller) 1, 5, 4, 5, 2, 10, 2, 6, 4, 7, 7, 346331184

iconDieses Buch erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

Lokal100 Things Every Designer Needs to Know About People: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: PDF, 6367 kByte)

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel FormatBez.Aufl.JahrISBN      
100 Things Every Designer Needs to Know About Peoplee--120110321767535SwissbibWorldcatBestellen bei Amazon.deBuy it now!Bestellen bei ebook.de

iconBeat und Dieses Buch

Beat hat Dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf Dieses Buch 2
Verweise von diesem Buch 351
Webzugriffe auf Dieses Buch 216452486212246113322332172311152246222212323512422448131135432744312
2011201220132014201520162017