An Integration of Computational Thinking and Language ArtsThe Contribution of Digital Storytelling to Students' Learning
Publikationsdatum:
Zu finden in: WiPSCE '22, 2022
|
![]() |
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Embedding Computational Thinking (CT) in the context of various school subjects across the curriculum, not only CS or STEM, is receiving increased attention. CT skills can be instrumental in many subjects, which makes the integration an opportunity for learning CT but also for deepening subject specific learning. This study focuses on language arts, in particular English as a second language. It investigates digital storytelling as a way to integrate CT, analyzing its impact on students’ learning both of English and of CT, and on students’ attitudes toward the CT integrated English lesson. A class of 8th grade students (average age 13 years) participated in the study. The impact of the CT integrated lessons was investigated using students’ final products, surveys, rubrics, exit tickets and focus group interviews. The results suggest that the digital storytelling approach may improve students’ learning of English and of CT, and that it helped enhancing students’ creativity and collaboration, thus promoting their digital participation.
Bemerkungen
Absolut begrüssenswerte Integration von digital storytelling in den Fremdsprachenunterricht im Sinn von "computational participation". Es ist aber gleichzeitig zu sehen, dass beim Storytelling die enstehenden Programme von geringer komplexitität sind (weder Schleifen noch bedingte Anweisungen wurden häufig verwendet) und somit computational thinking nur bedingt gefördert werden kann.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Ulf Dalvad Berthelsen , Quinn Burke , Yasmin B. Kafai , Oliver Kastner-Hauler , Caitlin Kelleher , Debora Lui , Randy Pausch , Chris Proctor , Barbara Sabitzer , Karin Tengler , Jeannette M. Wing , Aman Yadav | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | Algorithmus algorithm
, computational participation
, computational thinkingcomputational thinking
, Fremdsprachesecond language
, Fremdsprachenlernensecond language learning
, GenderGender
, Kinder children
, Kreativität creativity
, LehrerIn teacher
, Lernen learning
, Medienkompetenz/media literacymedia literacy
, MINT science, technology, engineering, mathematics
, Motivation motivation
, NiederlandeThe Netherlands
, Programmieren programming
, Programmiersprachenprogramming languages
, Scratch
, Selbstwirksamkeitself efficacy
, Simulation
, Sprache language
, storytellingstorytelling
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, blockbasierte Programmierumgebungen, Computer Aided Language Learning (CALL), Eltern, Schule, Sprachenlernen, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | An Integration of Computational Thinking and Language Arts: Fulltext at the ACM Digital Library ( : , 2072 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


Algorithmus
Kinder
Kreativität
LehrerIn
Lernen
MINT
Motivation
Programmieren
Scratch
Sprache









, 2072 kByte;
)
Biblionetz-History