MakeologyMakerspaces as Learning Environments
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Makeology introduces the emerging landscape of the Maker Movement and ist connection to interest-driven learning. While the movement is fueled in part by new tools, technologies, and online communities available to today's makers, ist simultaneous emphasis on engaging the world through design and sharing with others harkens back to early educational predecessors including Froebel, Dewey, Montessori, and Papert.Makerspaces as Learning Environments (Volume 1)focuses on making in a variety of educational ecosystems, spanning nursery schools, K-12 environments, higher education, museums, and after-school spaces. Each chapter closes with a set of practical takeaways for educators, researchers, and parents.
Von Klappentext im Buch Makeology (2016) Dieses Buch erwähnt ...
Personen KB IB clear | Mark Hatch , Donald A. Norman | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , Elternparents , gritgrit , growth mindsetgrowth mindset , kulturelles Kapital , Lernenlearning , maker movementmaker movement , MINTscience, technology, engineering, mathematics , Museumexhibition , Reggio-PädagogikReggio approach , Schuleschool , Technologietechnology | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Digitalisierung, fixed mindset, Kinder, LehrerIn, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
3 Erwähnungen
- Making sense of making - critical issues in the integration of maker education into schools (Anna-Lena Godhe, Patrik Lilja, Neil Selwyn) (2019)
- ICER 2019 - Proceedings of the 2019 ACM Conference on International Computing Education Research, ICER 2019, Toronto, ON, Canada, August 12-14, 2019 (Robert McCartney, Andrew Petersen, Anthony V. Robins, Adon Moskal) (2019)
- From Theory Bias to Theory Dialogue - Embracing Cognitive, Situated, and Critical Framings of Computational Thinking in K-12 CS Education (Yasmin B. Kafai, Chris Proctor, Debora Lui) (2019)
- New Perspectives in Critical Data Studies - The Ambivalences of Data Power (Andreas Hepp, Juliane Jarke, Leif Kramp) (2022)
- Transnational Networks of Influence - The Twitter Presence of the Quantified Self and Maker Movements’ Organizational Elites (Anne Schmitz, Heiko Kirschner, Andreas Hepp)
Volltext dieses Dokuments
Makeology: Gesamtes Buch als Volltext (: 6314 kByte) | |
Makeology: Gesamtes Buch als Volltext (: , 4341 kByte) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.