The Future of the CurriculumSchool Knowledge in the Digital Age
|
![]() |

Zusammenfassungen

The curriculum initiatives are all examples of what Williamson calls "centrifugal schooling," expressing a vision of education and learning that is decentered, distributed, and dispersed, emphasizing networks and connections. In centrifugal schooling, a curriculum is actively assembled and improvised from a heterogeneous mix of people, groups, coalitions, and institutional structures. Participants in curriculum design and planning include local governments, corporations, foundations, charities, and nongovernmental organizations.
Among the curriculum innovations Williamson examines are High Tech High, a charter school network in San Diego that integrates technical and academic education; Opening Minds, a "competence-based" curriculum used in 200 British secondary schools; and Quest to Learn, a "school for digital kids" in New York City (with a sister school in Chicago). He also describes two major partnerships: the Partnership for 21st Century Skills, which advocates for "21st century readiness" for American students; and the Whole Education Alliance in Britain, a network of "third sector" educational organizations.
Dieses Buch erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | David Buckingham , Manuel Castells , Cathy N. Davidson , J. P. Gee , David Theo Goldberg , Henry Jenkins , Jaron Lanier , Zizi Papacharissi , Neil Selwyn , Juha Suoranta , Sherry Turkle , Tere Vadén | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung)
, Curriculum / Lehrplancurriculum
, ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
|
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Gesellschaft, Kinder, LehrerIn, Lehrplan 21, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
2 Erwähnungen 
- Digital Sociology (Deborah Lupton) (2015)
- Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek, Rhonda Christensen, Kwok-Wing Lai) (2018)
Volltext dieses Dokuments
Bibliographisches 
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.