Wikiworld |
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This book provides an interesting – if provocative – account of how web-based participatory media may lead to a ‘deschooled’ form of university
and adult education for the twenty-first century
Von Neil Selwyn im Buch Education and Technology (2011) im Text Will Technology Displace the School? auf Seite 161Wikiworld explores a revolution in the world of education. The way we learn is changing: institutionalised learning is transforming into new forms of critical learning and open collaboration. This book offers a historical and political framework to think about the future of learning and educational media. The authors provide an overview of the use of new technologies and learning practices, and assess how the changing nature of education can lead to a more socially just future. At the same time, they place their analysis of education within a wider social and economic framework of contemporary capitalism.
Von Klappentext im Buch Wikiworld (2010) Dieses Buch erwähnt ...
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Wiki in education |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
4 Erwähnungen
- Education and Technology - Key Issues and Debates (Neil Selwyn) (2011)
- 7. Will Technology Displace the School?
- The Future of the Curriculum - School Knowledge in the Digital Age (Ben Williamson) (2013)
- The Politics of Education and Technology - Conflicts, Controversies, and Connections (2013)
- Distrusting Educational Technology - Critical Questions for Changing Times (Neil Selwyn) (2013)
Co-zitierte Bücher
Rethinking Education in the Age of Technology
The Digital Revolution and Schooling in America
(Allan Collins, Richard Halverson) (2009)Living and Learning with New Media
Summary of Findings from the Digital Youth Project
(Mizuko Ito, Heather Horst, Matteo Bittanti, danah boyd, Becky Herr-Stephenson, Patricia G. Lange, C.J. Pascoe, Laura Robinson) (2008)Hanging Out, Messing Around, and Geeking Out
kids living and learning with new media
(Mizuko Ito, Sonja Baumer, Matteo Bittanti, danah boyd, Rachel Cody, Becky Herr-Stephenson, Heather Horst, Patricia G. Lange, Dilan Mahendran, Katynka Z. Martínez, C.J. Pascoe, Dan Perkel, Laura Robinson, Christo Sims, Lisa Tripp) (2010)(Manuel Castells) (2009)
Volltext dieses Dokuments
Standorte
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.