Homo ZappiensGrowing Up in a Digital Age
|
Diese Seite wurde seit 8 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Teaching and learning is a two-way street, and most teachers will tell you they learn so much from the pupils they teach. Nowhere is this more true than in the field of technology. Often the pupils come to school with a great knowledge of information technology than the teachers, with can be viewed as an opportunity or a threat depending on the viewpoint of the teacher. It is, in fact, a great opportunity for teachers and this book shows what the new generation of learners can bring to schools and how teachers can interpret what they observe in schools. It also gives suggestions on how to respond to the need to adapt teaching practices for a society where dealing with knowledge is a matter of negotiation and creativity.
Von Klappentext im Buch Homo Zappiens (2006) Dieses Buch erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Digitalisierung , Informationstechnikinformation technology , Kreativitätcreativity , LehrerInteacher , Lernenlearning , Schuleschool |
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Kinder, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
5 Erwähnungen
- The PLE Conference 2013 - Learning and Diversity in the Cities of the Future (Ilona Buchem, Graham Attwell, Gemma Tur) (2013)
- A pedagogy-driven framework for integrating Web 2.0 tools into educational practices and building personal learning environments (Ebrahim Rahimi, Jan van den Berg, Wim Veen)
- smartphone geht vor - Wie Schule und Hochschule mit dem Aufmerksamkeitskiller umgehen können (Andreas Belwe, Thomas Schutz) (2014)
- Urban Myths about Learning and Education (Pedro De Bruyckere, Paul A. Kirschner, Casper D. Hulshof) (2015)
- Gaming für Studium und Beruf - Warum wir lernen, wenn wir spielen (Martin Lorber, Thomas Schutz) (2016)
- Redefreiheit - Prinzipien für eine vernetzte Welt (Timothy Garton Ash) (2016)
Co-zitierte Bücher
Standorte
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt ein physisches, aber kein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.