/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

A pedagogy-driven framework for integrating Web 2.0 tools into educational practices and building personal learning environments

Ebrahim Rahimi, Jan van den Berg, Wim Veen
Zu finden in: The PLE Conference 2013 (Seite 35 bis 51), 2013 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The PLE Conference 2013While the concept of Web 2.0 based Personal Learning Environments (PLEs) has generated signiicant interest in educational settings, there is little consensus regarding what this concept means and how teachers and students can develop and deploy Web 2.0 based PLEs to support their teaching and learning activities. In this paper a conceptual framework for building Web 2.0 based PLEs is proposed. The framework consists of four main elements, including (i) student’s control model, (ii) learning potential of Web 2.0 tools and services, (iii) project-based teaching approach, and (iv) technology-enhanced learning activities. The main purpose of the framework is to assist teachers to design appropriate Web 2.0 based learning activities. Students then can accomplish these learning activities to develop their PLEs and complete their learning projects.
Von Ebrahim Rahimi, Jan van den Berg, Wim Veen im Konferenz-Band The PLE Conference 2013 (2013) im Text A pedagogy-driven framework for integrating Web 2.0 tools into educational practices and building personal learning environments

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Bryan Alexander , Lorin W. Anderson , Carl Bereiter , B. S. Bloom , John Seely Brown , Katie Clinton , Allan Collins , P. Duguid , Henry Jenkins , Paul A. Kirschner , David R. Krathwohl , Mark J.W. Lee , George D. Magoulas , Catherine McLoughlin , Tim O'Reilly , Ravi Purushotma , Alice J. Robison , Marlene Scardamalia , George Siemens , Wim Veen , Ben Vrakking , Lew Semjonowitsch Vygotsky , Margaret Weigel

Begriffe
KB IB clear
Personal Learning EnvironmentPersonal Learning Environment , Zone of Proximal Development
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1930 local  Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 197, 131, 5, 3, 5, 9, 17, 6, 10, 12, 9, 8 189 39 8 2747
1956   Taxonomy of educational objectives (B. S. Bloom) 3, 7, 21, 2, 1, 2, 11, 3, 9, 5, 5, 5 159 25 5 3197
2000 A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing (Lorin W. Anderson, David R. Krathwohl) 5, 2, 4, 6, 9, 1, 11, 2, 5, 2, 6, 2 74 2 2 1499
2002 Three worlds of CSCL (Paul A. Kirschner) 3, 4, 7, 9, 1, 1, 6, 4, 7, 5, 5, 2 60 40 2 1828
2006   Homo Zappiens (Wim Veen, Ben Vrakking) 5, 3, 7, 5, 1, 1, 6, 1, 2, 4, 2, 2 5 6 2 505
2006 local  The Cambridge Handbook of the Learning Sciences (R. Keith Sawyer) 5, 3, 5, 13, 3, 4, 14, 2, 9, 7, 6, 7 80 71 7 1241
2006 Digital Game-Based Learning10, 1, 5, 7, 10, 1, 10, 2, 6, 3, 3, 2 19 15 2 1014
2006  local web  Confronting the Challenges of Participatory Culture (Henry Jenkins, Katie Clinton, Ravi Purushotma, Alice J. Robison, Margaret Weigel) 9, 15, 6, 1, 2, 2, 6, 3, 9, 6, 3, 4 79 33 4 2029
2010 local  Web 2.0-Based E-Learning (Mark J.W. Lee, Catherine McLoughlin) 3, 5, 6, 7, 2, 2, 8, 2, 5, 7, 2, 5 12 40 5 852
2011 local  E-Infrastructures and Technologies for Lifelong Learning (George D. Magoulas) 2, 4, 4, 2, 6, 8, 2, 2, 1, 2, 5, 2 1 6 2 351
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1989 local web  Situated Cognition and the Culture of Learning (John Seely Brown, Allan Collins, P. Duguid) 11, 15, 1, 2, 1, 6, 9, 3, 3, 5, 6, 6 75 12 6 1804
2002 local  Can we support CSCL? (Paul A. Kirschner) 7, 3, 2, 6, 9, 1, 5, 2, 1, 3, 2, 2 15 8 2 962
2005 local web  Connectivism (George Siemens) 11, 14, 3, 1, 2, 2, 3, 2, 2, 4, 3, 1 37 26 1 681
2005 local web  What Is Web 2.0 (Tim O'Reilly) 4, 8, 13, 3, 1, 5, 8, 5, 6, 4, 5, 5 49 23 5 1040
2006 Knowledge Building: Theory, Pedagogy, and Technology (Marlene Scardamalia, Carl Bereiter) 12 0 0 0
2006 local web  Web 2.0: A New Wave of Innovation for Teaching and Learning? (Bryan Alexander) 5, 4, 3, 5, 6, 1, 4, 4, 3, 8, 5, 4 8 1 4 502

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconZeitleiste

iconVolltext dieses Dokuments

A pedagogy-driven framework for integrating Web 2.0 tools into educational practices and building personal learning environments: Kapitel als Volltext (lokal: PDF, 271 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.