/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Exploring hypotheses about media computation

Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2013 (Seite 19 bis 26), 2013
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Mark Guzdial

Research in computing education has been criticized as "Marco Polo," e.g., the researchers tried something and reported what happened. Our developing field needs more hypothesis-driven and theory-driven research. We will get there by making clear our goals and hypotheses, testing those goals and hypotheses explicitly, and critically reconsidering our results. My colleagues and I designed and evaluated a media-centric introductory computing approach ("Media Computation") over the last ten years. We started from a "Marco Polo" style and an explicit set of hypotheses. We have worked to test those hypotheses and to understand the outcomes. Our iterative effort has led us to explore deeper theory around motivation and learning. This paper serves as an example of a ten year research program that resulted in more hypotheses, a more elaborated theory, and a better understanding of the potential impacts of a computer science curriculum change.

Von Mark Guzdial im Konferenz-Band ICER 2013 im Text Exploring hypotheses about media computation (2013)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Brian Dorn, Allison Elliott Tew, Shelly Engelman, Barbara J. Ericson, Allan Fisher, Andrea Forte, Mark Guzdial, Michael Hewner, Jane Margolis, Tom McKlin, Elliot Soloway, Svetlana Yarosh

Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science, rainfall problem
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2002     Unlocking the Clubhouse (Jane Margolis, Allan Fisher) 1, 1, 2, 7, 4, 1, 1, 3, 5, 6, 8, 64124669
2006ICER 2006 (Richard J. Anderson, Sally Fincher, Mark Guzdial) 1, 3, 3, 2, 4, 1, 5, 3, 3, 6, 4, 1020431055
2007ICER 2007 (Richard J. Anderson, Sally Fincher, Mark Guzdial) 1, 1, 2, 1, 1, 6, 4, 6, 3, 12, 5, 82334855
2008ICER 2008 (Michael E. Caspersen, Raymond Lister, Mike Clancy) 2, 2, 2, 2, 1, 3, 4, 3, 3, 2, 7, 1422341449
2011ICER 2011 (Kate Sanders, Michael E. Caspersen, Alison Clear) 2, 5, 3, 3, 1, 2, 3, 5, 3, 6, 5, 42843445
2012ICER 2012 (Alison Clear, Kate Sanders, Beth Simon) 1, 2, 3, 6, 5, 1, 2, 4, 2, 4, 4, 23479241
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2002    Teaching the Nintendo Generation to Program (Mark Guzdial, Elliot Soloway) 3, 1, 1, 1, 3, 1, 2, 1, 4, 10, 4, 619561181
2002   Motivation and non-majors in Computer Science Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Andrea Forte, Mark Guzdial) 2, 4, 1, 2, 3, 1, 1, 2, 4, 4, 1, 106910424
2004   Computers for Communication, Not Calculation (Andrea Forte, Mark Guzdial) 3, 4, 3, 6, 6, 1, 1, 3, 5, 5, 10, 811158820
2006    Imagineering inauthentic legitimate peripheral participation (Mark Guzdial, Allison Elliott Tew) 1, 2, 1, 1, 1, 2, 2, 3, 426417
2007    Narrating data structures (Svetlana Yarosh, Mark Guzdial) 3, 7, 2, 1, 1, 2, 210218
2008    Attitudes about computing in postsecondary graduates (Michael Hewner, Mark Guzdial) 2, 2, 1, 1, 2, 1, 2, 4, 5, 614626
2011    ScriptABLE (Brian Dorn) 1, 1, 2, 1, 2, 2, 210211
2012    A statewide survey on computing education pathways and influences (Mark Guzdial, Barbara J. Ericson, Tom McKlin, Shelly Engelman) 1, 1, 2, 1, 1, 1, 2, 210211

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Exploring hypotheses about media computation: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 645 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 663
Verweise von diesem Konferenz-Paper 36
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 2121422322412
20162017