/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Narrating data structures

the role of context in CS2
Svetlana Yarosh, Mark Guzdial
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2007 (Seite 87 bis 98), 2007
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Mark Guzdial

Learning computing with respect to the context of its use has been linked in previous reports to student motivation in introductory CS courses. In this report, we consider the role of context in a second course. We present a case study of a CS2 data structures class that uses a media computation context. In this course, students learn data structures and object-oriented programming through a pervasive narrative about how real media professionals use data structures to model the real world and to construct the digital images, sounds, and animations with which the students are familiar in their daily lives. We found that context played a different role in a second course than in a first course. We found evidence that some students did not need context to appreciate computing, but we also found evidence that context can help students get engaged with the material that they otherwise do not find interesting. In particular, the narrative aspect of a context may help students in relating the elements of the course and may even help with learning.

Von Svetlana Yarosh, Mark Guzdial im Konferenz-Band ICER 2007 im Text Narrating data structures (2007)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Narrating data structures: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 450 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-11-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-10-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 4
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 37211222
20162017