/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Imagineering inauthentic legitimate peripheral participation

an instructional design approach for motivating computing education
Mark Guzdial, Allison Elliott Tew
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2006 (Seite 51 bis 58), 2006
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Mark GuzdialSince its publication, Lave and Wenger's concept of legitimate peripheral participation (LPP) [18] has become an important concept for understanding situated learning. LPP states that learning only occurs when students perceive that what's being taught is aligned with their goals (in LPP terms, with the students' perceived community of practice). This has implications for our traditional CS courses (e.g., are we teaching what the students perceive as being relevant for their future careers?), but even greater implications for courses for non-CS majors. When computer science educators are asked to teach non-CS majors, we are often placed in the position of teaching in alignment with a community of practice that does not, or does not yet, exist. In that sense, our teaching is inauthentic---not aligned with a community of practice. However, there is the possibility that we can generate a perception of authenticity or alignment. We use the example of two classes at Georgia Tech that seem successful by several measures, yet suffer this inauthenticity. We propose that a useful tool for understanding how these classes work is the Disney Corporation's Imagineering---their process of story-telling in three-dimensions as used in their theme parks. However, in the end, we find that what students actually learn is not necessarily the story that we are telling them, which points toward future research.
Von Mark Guzdial, Allison Elliott Tew im Konferenz-Band ICER 2006 im Text Imagineering inauthentic legitimate peripheral participation (2006)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
John Seely Brown, Allan Collins, Allan Fisher, Andrea Forte, Mark Guzdial, Jean Lave, Jane Margolis, S. E. Newmann, L. B. Resnick, Etienne Wenger
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1989Knowing, Learning, and Instruction (L. B. Resnick) 2, 2, 3, 1, 5, 2, 4, 14, 10, 30, 10, 2211812221674
1991Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 2, 6, 4, 1, 6, 2, 4, 6, 6, 28, 12, 22131222981
2002     Unlocking the Clubhouse (Jane Margolis, Allan Fisher) 2, 7, 4, 1, 1, 3, 5, 6, 8, 6, 9, 84124886
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1989   Cognitive Apprenticeship (Allan Collins, John Seely Brown, S. E. Newmann) 2, 3, 3, 6, 1, 4, 4, 22, 7, 18, 11, 209611202616
2002   Motivation and non-majors in Computer Science Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Andrea Forte, Mark Guzdial) 1, 2, 3, 1, 1, 2, 4, 4, 1, 10, 4, 3693431
2004   Computers for Communication, Not Calculation (Andrea Forte, Mark Guzdial) 3, 6, 6, 1, 1, 3, 5, 5, 10, 8, 4, 311153827

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Imagineering inauthentic legitimate peripheral participation: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 496 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-11-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-10-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 43
Verweise von diesem Konferenz-Paper 20
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 12111223452
20162017