/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Usability and Usage of Interactive Features in an Online Ebook for CS Teachers

Barbara Ericson, Steven Moore, Briana Morrison, Mark Guzdial
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Mark Guzdial

There are too few secondary school computing teachers to meet international needs for growing secondary school computing education. Our group has created an ebook to help prepare secondary teachers to teach the programming and big data concepts in the new AP Computer Science Principles course. The ebook was designed using principles from educational psychology, specifically worked examples and cognitive load. The ebook interleaves worked examples and interactive practice activities, which we believe will lead to more efficient and effective learning than more typical approaches to learning programming. This paper reports the results from initial studies of our ebook. First, we conducted a usability study comparing three different ebook platforms. Next, we conducted a study of teacher use of the ebook. Ten teachers worked through the first eight chapters of the ebook at their own pace. Five of the ten teachers completed the first eight chapters which is a 50% completion rate. Significantly, teachers who used more of the interactive features in the ebook did better on the post-tests and reported higher confidence in their ability to teach the material than teachers who used few of the interactive features.

Von Barbara Ericson, Steven Moore, Briana Morrison, Mark Guzdial im Konferenz-Band Proceedings of the Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2015, London, United Kingdom, November 9-11, 2015 im Text Usability and Usage of Interactive Features in an Online Ebook for CS Teachers (2015)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Mark Guzdial, Juha Helminen, Peter Hubwieser, Petri Ihantola, Matthew C. Jadud, Ville Karavirta, Johannes Magenheim, Lauri Malmi, Briana B. Morrison, Andreas Mühling, Lijun Ni, Alexander Ruf

Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science, Programmierenprogramming, Schulbuchschoolbook, UsabilityUsability
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2006ICER 2006 (Richard J. Anderson, Sally Fincher, Mark Guzdial) 2, 4, 1, 5, 3, 3, 6, 4, 10, 8, 5, 92043977
2011ICER 2011 (Kate Sanders, Michael E. Caspersen, Alison Clear) 3, 1, 2, 3, 5, 3, 6, 5, 4, 1, 4, 52843555
2012ICER 2012 (Alison Clear, Kate Sanders, Beth Simon) 6, 5, 1, 2, 4, 2, 4, 4, 2, 3, 4, 63479654
2013ICER 2013 (Beth Simon, Alison Clear, Quintin I. Cutts) 6, 5, 1, 6, 4, 1, 2, 9, 14, 2, 5, 33795377
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2006    Methods and tools for exploring novice compilation behaviour (Matthew C. Jadud) 10, 1, 2, 1, 1, 6, 2, 121124
2011    Building professional identity as computer science teachers (Lijun Ni) 1, 1, 1, 1, 1, 6, 121112
2012    Adapting the disciplinary commons model for high school teachers (Briana B. Morrison, Lijun Ni, Mark Guzdial) 1, 1, 5, 1, 1, 2, 3, 1, 121116
2012    How do students solve parsons programming problems? (Juha Helminen, Petri Ihantola, Ville Karavirta, Lauri Malmi) 1, 1, 1, 1, 1, 3, 3, 131112
2013    Exploring hypotheses about media computation (Mark Guzdial) 4, 2, 2, 3, 2, 2, 4, 1, 2, 6, 3, 3412340
2013    Towards a conceptualization of pedagogical content knowledge for computer science (Peter Hubwieser, Johannes Magenheim, Andreas Mühling, Alexander Ruf) 3, 1, 2, 1, 1, 1, 3, 2, 4, 2, 2, 122126

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Usability and Usage of Interactive Features in an Online Ebook for CS Teachers: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 607 kByte; WWW: Link OK 2018-01-11)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 130
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 5223
20172018