/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Adapting the disciplinary commons model for high school teachers

improving recruitment, creating community
Briana B. Morrison, Lijun Ni, Mark Guzdial
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2012 (Seite 47 bis 54), 2012
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Mark Guzdial

The Disciplinary Commons (DC) is a model of teacher professional development that encourages members of the group to reflect upon their teaching practices, develop a community, and, more broadly, to become more scholarly about their teaching. The DC involves a series of monthly meetings where university faculty members examine their course in detail while producing a course portfolio. Evaluation of the early DC's suggests that they successfully created a sense of community and sharing among the participants. We have adapted the original model to a new audience, high school computing teachers. The adapted model maintains the key aspects of the original model while adding two new, important goals for this new audience: improving recruitment and creating community. The high school teacher audience particularly needed strategies for recruiting students and was in greater need of community. We present evaluation evidence suggesting that we achieved the design goals in a replicable model, including a substantial increase (over 300%) in recruiting students.

Von Briana B. Morrison, Lijun Ni, Mark Guzdial im Konferenz-Band ICER 2012 im Text Adapting the disciplinary commons model for high school teachers (2012)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Adapting the disciplinary commons model for high school teachers: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 594 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 16
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 115112
20162017