/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Towards a conceptualization of pedagogical content knowledge for computer science

Peter Hubwieser, Johannes Magenheim, Andreas Mühling, Alexander Ruf
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2013 (Seite 1 bis 8), 2013
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Peter HubwieserJohannes Magenheim

ccording to the current state of research, it seems uncontroversial that the Pedagogical Content Knowledge (PCK) of teachers is a crucial factor for the success of teaching and learning in the context of many school subjects. Yet, the research about PCK in the subject of computer science (CS) is still sparse. Thus, we are working on a conceptualization of PCK for computer science (CS) that is based on literature on the one hand and empirically validated on the other. As a first step towards this goal, we have developed a category system from a set of publications from general pedagogy as well as from educational research in other subjects. Additionally, we have compared this system with the outcomes of a former survey among teachers about the preparation of lessons. Currently, we are coding all curricula for teacher education in Germany with this category system and preparing interviews among experts, applying the Critical Incident Technique.

Von Peter Hubwieser, Johannes Magenheim, Andreas Mühling, Alexander Ruf im Konferenz-Band ICER 2013 im Text Towards a conceptualization of pedagogical content knowledge for computer science (2013)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Pedagogical Content Knowledge (PCK)Pedagogical Content Knowledge

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Towards a conceptualization of pedagogical content knowledge for computer science: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 1071 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 16
Verweise von diesem Konferenz-Paper 2
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 1231211132
20162017