/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Informatics Reference Framework for School

Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Ira DiethelmThe contribution that informatics has made since the last century has fuelled innovative and significant technological advances and vice versa. It makes fundamental contributions to current economic, educational, industrial and social development.
Informatics importantly has the capacity to support and augment human reasoning and potential. Education systems have a responsibility to recognise this and to ensure that young people are equipped to be able to drive forward, judge innovation and take part in the development of a just and fair society.
To properly embrace this development by society in general, informatics has to be seen as an essential aspect of the education of all pupils. The present report, which outlines an informatics reference framework for all young people, bears that in mind. It is intended to offer high-level guidance that may be used by, and indeed stimulate, curriculum designers to review their focus and approach to the subject of informatics.
Following the introductory sections, the heart of the reference framework is described in section 4. A set of aims and objectives for informatics education for all young people is provided in section 4.2 followed by a set of core concepts and an accompanying brief description of these in Table 1 of section 4.3; this conveys a robust structure and a general architecture, which captures an essential view of informatics as a discipline in general education. To complement the general architecture, a contemporary and outward facing view of informatics is offered in section 4.4; this includes discussion of modern developments that relate to topics such as data science and artificial intelligence, as well as attention to related ethical concerns.
Annex A.1 presents a brief description of informatics as a discipline. Annex A.2 presents a limited number of examples of how high-level learning outcomes could be described in a concrete curriculum at three levels that reflect indicators of outcomes after primary, lower secondary and upper secondary education.
Von Michael E. Caspersen, Ira Diethelm, Judith Gal-Ezer, Andrew D. McGettrick, Enrico Nardelli, Donald Passey, Branislav Rovan, Mary Webb im Text Informatics Reference Framework for School (2022) auf Seite  33

iconDieses Positionspapier erwähnt ...

iconDieses Positionspapier erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Informatics Reference Framework for School: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 257 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Positionspapier

Beat hat Dieses Positionspapier während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.