The Big Book of Computing Pedagogy |
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The Big Book of Computing Pedagogy: Hello World’s first-ever special edition focuses on approaches to teaching computing in the classroom, and includes some of our favourite pedagogically themed articles from previous Hello World issues, as well as a couple of never-seen-before features. This special issue aims to be your companion to learning about tried-and-tested approaches to teaching computing. It bridges the gap between research and practice, giving you accessible chunks of research, followed by stories from trusty educators who have tried out various approaches in their classroom or educational space.
Von Klappentext im Buch The Big Book of Computing Pedagogy (2021) After nearly five years of Hello World, we’re delighted to welcome you to our first-ever
special edition, The Big Book of Computing Pedagogy! This special edition focuses on
approaches to teaching computing in the classroom, and includes some of our favourite
pedagogically themed articles from previous issues of Hello World, as well as a couple of neverseen-
before pieces. It is structured around twelve pedagogical principles, originally developed by
the Raspberry Pi Foundation for the National Centre for Computing Education in England. These
principles, which are introduced on page five, are based on up-to-date research about the best
ways of approaching the teaching and learning of computing.
Von Klappentext im Buch The Big Book of Computing Pedagogy (2021) Dieses Buch erwähnt ...
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Concept Mapping Software, Digitalisierung, Fehlvorstellungen bezüglich Schleifen, Fehlvorstellungen bezüglich Variablen, Kinder, Lernen, Schweiz |
Tagcloud
Volltext dieses Dokuments
The Big Book of Computing Pedagogy: Gesamtes Buch als Volltext (: , 32001 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.