Beats Biblionetz - Bücher

/ en / Traditional / help

The Attention Merchants

The Epic Scramble to Get Inside Our Heads
, local secure 
Buchcover
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit November 2019. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

Attention merchant: an industrial-scale harvester of human attention. A firm whose business model is the mass capture of attention for resale to advertisers. In nearly every moment of our waking lives, we face a barrage of advertising enticements, branding efforts, sponsored social media, commercials and other efforts to harvest our attention. Over the last century, few times or spaces have remained uncultivated by the "attention merchants," contributing to the distracted, unfocused tenor of our times. Tim Wu argues that this is not simply the byproduct of recent inventions but the end result of more than a century's growth and expansion in the industries that feed on human attention. From the pre-Madison Avenue birth of advertising to TV's golden age to our present age of radically individualized choices, the business model of "attention merchants" has always been the same. He describes the revolts that have risen against these relentless attempts to influence our consumption, from the remote control to FDA regulations to Apple's ad-blocking OS. But he makes clear that attention merchants grow ever-new heads, and their means of harvesting our attention have given rise to the defining industries of our time, changing our nature--cognitive, social, and otherwise--in ways unimaginable even a generation ago.
Von Klappentext im Buch The Attention Merchants (2016)

icondieses Buch erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Yochai Benkler, Jack Goldsmith, Andrew Keen, Lawrence Lessig, Steven Levy, Clay Shirky, Duncan J. Watts, Tim Wu

Begriffe
KB IB clear
Aufmerksamkeitattention, Aufmerksamkeitsökonomieattention economy, ContentContent, E-Maile-mail, Geschäftsmodellbusiness model, social media / Soziale Mediensocial networking software
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2001 local secure web The Future of Ideas (Lawrence Lessig) 3, 2, 5, 1, 6, 2, 4, 6, 2, 2, 1, 61796588
2003  Six Degrees (Duncan J. Watts) 2, 1, 5, 4, 2, 2, 5, 1, 1, 2, 1, 413724982
2006 local secure web The Wealth of Networks (Yochai Benkler) 6, 3, 10, 5, 2, 7, 9, 1, 1, 4, 3, 847228578
2006Who controls the Internet? (Jack Goldsmith, Tim Wu) 121000
2008 local secure Here Comes Everybody (Clay Shirky) 2, 3, 2, 6, 2, 3, 6, 17, 1, 9, 10, 73317351
2008The Cult of the Amateur (Andrew Keen) 1, 2, 5, 1, 5, 3, 3, 7, 13, 1, 2, 61686231
2011 local secure In The Plex (Steven Levy) 3, 3, 2, 2, 2, 4, 6, 2, 2, 3, 2, 5975193

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalThe Attention Merchants: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: 5064 kByte)

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel FormatBez.Aufl.Jahr ISBN      
The Attention MerchantsE--09780804170048SwissbibWorldcatBestellen bei Amazon.deBuy it now!Bestellen bei ebook.de

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat dieses Buch einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.