/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Bücher

The Attention Merchants

The Epic Scramble to Get Inside Our Heads
, local 
Buchcover

iconZusammenfassungen

The Attention MerchantsAttention merchant: an industrial-scale harvester of human attention. A firm whose business model is the mass capture of attention for resale to advertisers. In nearly every moment of our waking lives, we face a barrage of advertising enticements, branding efforts, sponsored social media, commercials and other efforts to harvest our attention. Over the last century, few times or spaces have remained uncultivated by the "attention merchants," contributing to the distracted, unfocused tenor of our times. Tim Wu argues that this is not simply the byproduct of recent inventions but the end result of more than a century's growth and expansion in the industries that feed on human attention. From the pre-Madison Avenue birth of advertising to TV's golden age to our present age of radically individualized choices, the business model of "attention merchants" has always been the same. He describes the revolts that have risen against these relentless attempts to influence our consumption, from the remote control to FDA regulations to Apple's ad-blocking OS. But he makes clear that attention merchants grow ever-new heads, and their means of harvesting our attention have given rise to the defining industries of our time, changing our nature--cognitive, social, and otherwise--in ways unimaginable even a generation ago.
Von Klappentext im Buch The Attention Merchants (2016)

iconDieses Buch erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Yochai Benkler , Jack Goldsmith , Adolf Hitler , Andrew Keen , Lawrence Lessig , Steven Levy , Clay Shirky , Duncan J. Watts , Tim Wu

Begriffe
KB IB clear
Aufmerksamkeit / Fokusattention , Aufmerksamkeitsökonomieattention economy , ContentContent , E-Maile-mail , Geschäftsmodellbusiness model , social media / Soziale Mediensocial networking software
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2001 local web  The Future of Ideas (Lawrence Lessig) 1, 9, 5, 4, 5, 9, 4, 1, 1, 6, 2, 2 20 11 2 912
2003 local  Six Degrees (Duncan J. Watts) 6, 4, 3, 7, 14, 2, 1, 3, 2, 8, 2, 8 16 73 8 1333
2006 local web  The Wealth of Networks (Yochai Benkler) 2, 11, 4, 3, 5, 9, 6, 2, 3, 10, 6, 7 65 24 7 1016
2006 local  Who controls the Internet? (Jack Goldsmith, Tim Wu) 5, 2, 4, 6, 5, 7, 6, 6, 1, 8, 5, 3 11 12 3 439
2008 local  Here Comes Everybody (Clay Shirky) 2, 5, 3, 5, 7, 4, 3, 2, 3, 5, 3, 2 42 3 2 654
2008 The Cult of the Amateur (Andrew Keen) 4, 1, 4, 4, 5, 5, 7, 2, 2, 5, 3, 3 17 8 3 548
2011 local  In The Plex (Steven Levy) 2, 3, 4, 2, 4, 7, 4, 5, 1, 8, 4, 4 12 12 4 531

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconCo-zitierte Bücher

Buchcover

Reclaiming Conversation

The Power of Talk in a Digital Age

(Sherry Turkle) (2015) local 

iconVolltext dieses Dokuments

The Attention Merchants: Gesamtes Buch als Volltext (lokal: 5064 kByte)

iconBibliographisches Hier finden Sie Angaben um das gewählte Werk zu kaufen oder in einer Bibliothek auszuleihen.

Titel   Format Bez. Aufl. Jahr ISBN          
The Attention Merchants E - - 0 9780804170048 Swissbib Worldcat Bestellen bei Amazon.de Buy it now!

iconBeat und dieses Buch

Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.