Giving Knowledge for Free |
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Although learning resources are often considered key intellectual property in a competitive higher education world, more and more institutions and individuals are sharing their digital learning resources over the Internet openly and at no cost, as open educational resources (OER). This study asks why this is happening, who is involved and what the most important implications are.
Von OECD Organisation for Economic Co-operation and Development im Buch Giving Knowledge for Free (2007) auf Seite 18Learning resources are often considered key intellectual property in a competitive higher education world. However, more and more institutions and individuals are sharing their digital learning resources over the Internet, openly and for free, as Open Educational Resources (OER). This study, building on previous OECD work on e-learning, asks why this is happening, who is involved and what the most important implications of this development are.
The report offers a comprehensive overview of the rapidly changing phenomenon of Open Educational Resources and the challenges it poses for higher education. It examines reasons for individuals and institutions to share resources for free, and looks at copyright issues, sustainability and business models as well as policy implications. It will be of particular interest to those involved in e-learning or strategic decision making within higher education, to researchers and to students of new technologies.
Von Klappentext im Buch Giving Knowledge for Free (2007) The report offers a comprehensive overview of the rapidly changing phenomenon of Open Educational Resources and the challenges it poses for higher education. It examines reasons for individuals and institutions to share resources for free, and looks at copyright issues, sustainability and business models as well as policy implications. It will be of particular interest to those involved in e-learning or strategic decision making within higher education, to researchers and to students of new technologies.
Kapitel
Dieses Buch erwähnt ...
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Computer, Daten, Integrität / integrity, LehrerIn, Schule, Unterricht, Vertraulichkeit /confidentiality |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
6 Erwähnungen
- Bildungsportale - Potenziale und Perspektiven netzbasierter Bildungsressourcen (Birgit Gaiser, Friedrich W. Hesse, Monika Lütke-Entrup) (2007)
- 3. Open Educational Resources are here to stay (Jan Hylén)
- Open Educational Resources: The Way Forward - Deliberations of an international community of interest (Susan D'Antoni) (2008)
- Freie elektronische Bildungsressourcen - Schritte zum Verständnis eines internationalen Phänomens (Peter Baumgartner, Sabine Zauchner) (2010)
- Potenziale und Hemmnisse freier digitaler Bildungsressourcen - eine Delphi-Studie (M. Deimann, Theo Bastiaens)
- Wissensgemeinschaften - Digitale Medien - Öffnung und Offenheit in Forschung und Lehre (Thomas Köhler, Jörg Neumann) (2011)
- Mit Vielen offene Bildungsressourcen erstellen - Neue Wege der Erstellung von Lehrbüchern am Beispiel L3T (Martin Ebner, Sandra Schön)
- L3T - ein innovatives Lehrbuchprojekt im Detail - Gestaltung, Prozesse, Apps und Finanzierung (Martin Ebner, Sandra Schön) (2012)
- 2. Mit Vielen offene Bildungsressourcen erstellen - Neue Wege der Erstellung von Lehrbüchern am Beispiel L3T
- Open Educational Resources in Deutschland - Entwicklungsstand und Perspektiven (Leonhard Dobusch, Maximilian Heimstädt, Jennifer Hill) (2015)
Co-zitierte Bücher
Volltext dieses Dokuments
Giving Knowledge for Free: Gesamtes Buch als Volltext (: , 2890 kByte; : 2021-03-21) | |
Open Educational Resources - Conceptual Issues: Artikel als Volltext (: , 135 kByte) | |
Setting the Scene: Artikel als Volltext |
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.