Befragung von Kindern |
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Synonyme
Fragebogen für Kinder, Befragung von Kindern, survey of children
Bemerkungen
Von Jacqueline Scott im Buch Research with Children im Text Children as Respondents (2008)
Furthermore, just 72 percent of the youngsters made the same choice when questioned about religion (Catholic, Protestant, Jewish, none) after a six-month time interval.
Von Pauline Marie Vaillancourt im Text Stability of Children's Survey Responses (1973) We also know that both younger children and adolescents alike tend to respond to adult questioning, whether or not they know the answer, or have an attitude on the issue at hand (Parker 1984; Weber et al. 1994). Children
are often called on by adults to give answers even when they do not have the information and responses of ‘don’t know’ can be deemed as cheek, inattention or lack of cooperation. It is understandable then that children are likely
to construct a response rather than refuse to answer, but this can make for low stability on issues where the children’s knowledge is limited or their attitude are non-crystallized (Vaillancourt 1973).
Von Jacqueline Scott im Buch Research with Children im Text Children as Respondents (2008) Verwandte Objeke
Verwandte Begriffe (co-word occurance) |
Relevante Personen
Joop
Hox
Hox
Natacha
Borgers
Borgers
Häufig erwähnende Personen
Joop
Hox
Hox
Natacha
Borgers
Borgers
Häufig co-zitierte Personen
Joop
Hox
Hox
Natacha
Borgers
Borgers
Anne
Turner-Henson
Turner-Henson
Bonnie
Holaday
Holaday
Pauline Marie
Vaillancourt
Vaillancourt
Edith de
Leeuw
Leeuw
Dirk
Sikkel
Sikkel
Jacqueline
Scott
Scott
Marek
Fuchs
Fuchs
Statistisches Begriffsnetz
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
35 Erwähnungen
- A Qualitative Interview With Young Children - What Encourages or Inhibits Young Children’s Participation? (Yael Ponizovsky-Bergelson, Yael Dayan, Nira Wahle, Dorit Roer-Strier)
- Stability of Children's Survey Responses (Pauline Marie Vaillancourt) (1973)
- Response effects in surveys with school-age children (Bonnie Holaday, Anne Turner-Henson) (1989)
- Stability of School-age Children's Survey Responses (Bonnie Holaday, Anne Turner-Henson, James Swan) (1991)
- KIM-Studie 1999 (mpfs Medienpädagogischer Forschungsverbund Südwest) (1999)
- Research with Children - Perspectives and Practices (Pia Christensen, Allison James) (2000)
- 4. Children as Respondents - The Challenge for Quantitative Methods (1st and 2nd edition) (Jacqueline Scott) (2008)
- 8. Childhood Diversity and Commonality - Some Methodological Insights (1st edition) (2000)
- Children as Respondents in Survey Research - Cognitive Development and Response Quality (Natacha Borgers, Edith de Leeuw, Joop Hox) (2000)
- Reliability of responses in questionnaire research with children (N Borgers, JJ Hox) (2000)
- Item nonresponse in questionnaire research with children (Natacha Borgers, Joop Hox) (2001)
- Response quality in survey research with children and adolescents - the effect of labeled response options and vague quantifiers (Natacha Borgers, Joop Hox, Dirk Sikkel) (2003)
- Medienkompetenz in der Informationsgesellschaft - Selbsteinschätzungen und Ansprüche von Kindern, Eltern und Lehrpersonen im Vergleich (Daniel Süss, Verena Rutschmann, Stefan Böhi, Corinna Merz, Markus Basler, Franziska Mosele) (2003)
- Response Effects in Surveys on Children and Adolescents - The Effect of Number of Response Options, Negative Wording, and Neutral Mid-Point (Natacha Borgers, Joop Hox, Dirk Sikkel) (2004)
- «Jungen arbeiten am Computer, Mädchen können Seil springen …» - Computerkompetenzen von Mädchen und Jungen (Bettina Jansen-Schulz, Conni Kastel) (2004)
- ZIM @School - Offene und interdisziplinäre Lernkultur mit Digitalen Medien in Schule und Universität (Hendrik Bunke, Sandra Ostermann, Heidi Schelhowe) (2005)
- Children and Adolescents as Respondents - Experiments on Question Order, Response Order, Scale Effects and the Effect of Numeric Values Associated with Response Options (Marek Fuchs) (2005)
- Designing and testing questionnaires for children (Alice Bell) (2007)
- KIM-Studie 2008 - Kinder + Medien, Computer + Internet (mpfs Medienpädagogischer Forschungsverbund Südwest) (2009)
- Interviews mit Kindern - Grundlagen, Techniken, Besonderheiten, Beispiele (Thomas Trautmann) (2010)
- Kommunikative Grundlagen - Was geschieht im Interview?
- Grundbegriffe und -konzepte - Nach welchen Mustern verlaufen Interviews?
- «Meine Grundschulzeit» - Ein interviewgestützter Projektansatz
- Pädagogische Psychologie - Theorie und Praxis des Lebenslangen Lernens (Malte Mienert, Sabine Mader) (2011)
- Kind und Natur - Die Bedeutung der Natur für die Psychische Entwicklung (Ulrich Gebhard) (2011)
- Alter und Methode - Ein Vergleich telefonischer und persönlicher Leitfadeninterviews mit Kindern (Susanne Vogl) (2012)
- Methodologische Herausforderungen der Kindheitsforschung - Stand der Forschung und offene Fragen
- Qualitative Interviews mit Kindern
- Methodentest zum Vergleich telefonischer und persönlicher Leitfadeninterviews - Anlage der eigenen Studie
- Nutzung Neuer Medien durch Primarschüler im Kanton Zürich - Eine Untersuchung zum altersspezifischen Medienhandeln (Joachim Zahn) (2012)
- Digitale Medien im Mathematikunterricht der Grundschule (Günter Krauthausen) (2012)
- 3. Das Qualitätsdilemma digitaler Lernumgebungen
- miniKIM 2012 - Kleinkinder und Medien - Basisuntersuchung zum Medienumgang 2- bis 5-Jähriger in Deutschland (Medienpädagogischer Forschungsverbund Südwest) (2013)
- Handbuch Kinder und Medien (Angela Tillmann, Sandra Fleischer, Kai-Uwe Hugger) (2013)
- 14. Quantitative Befragung mit Kindern (Verena Kratzer, Ilona Cwielong) (2013)
- Handbuch Grundschulpädagogik und Grundschuldidaktik - 4. Auflage (Wolfgang Einsiedler, Margarete Götz, Andreas Hartinger, Friederike Heinzel, Joachim Kahlert, Uwe Sandfuchs) (2014)
- 19. Soziokulturelle Bedingungen der Kindheit (Maria Fölling-Albers)
- Individuell fördern mit digitalen Medien - Chancen, Risiken, Erfolgsfaktoren (Bertelsmann Stiftung) (2015)
- Chancen und Risiken digitaler Medien in der Schule - Medienpädagogische und -didaktische Perspektiven (Heike Schaumburg) (2015)
- Medien und Schule - Unterrichten mit Whiteboard, Smartphone und Co. (Heike Schaumburg, Doreen Prasse) (2018)
- Geld für Games – wenn Computerspiel zum Glücksspiel wird - Ergebnisse einer repräsentativen Befragung von Kindern und Jugendlichen im Alter von 12 bis 17 Jahren für die DAK-Gesundheit (forsa Politik- & Sozialforschung GmbH) (2019)
- Pädagogik 6/2022 (2022)