Response quality in survey research with children and adolescentsthe effect of labeled response options and vague quantifiers
Natacha Borgers, Joop Hox, Dirk Sikkel
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Instead of using their parents or caretakers as informants, children are increasingly the principal informants about their own experiences, perspectives, attitudes, and behaviors (Scott, 1997). As a consequence, it is becoming an important question how well one can ask survey questions of young children and adolescents. Concerning adults, there is a substantial Ix»dy of empirical evidence that shows effects of EH'th respondent characteristics (especially cognitive abilities) and question characteristics (especially question diffculty) on response quality (e.g. Alwin & Krosnick, Krosnick & Fabrigar, 1997; Narayan & Krosnick, 1996; Schwarz & Hippler, 1995; Schwarz & Knäuper, 1999; Schwarz, Park, Knauper, & Sudman, 1998). Because children are still developing their cognitive and social skills, the quality of their responses to survey questions is of special interest. For example, earlier studies on surveying children have shown that vague and ambiguous words should avoided (Borgers, 2002; Borgers & Hox, 2001; De Leeuw & Otter, 1995), and that completely labeled response options helped children to produce more reliable responses (Borgers,
Von Natacha Borgers, Joop Hox, Dirk Sikkel im Text Response quality in survey research with children and adolescents (2003) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Natacha Borgers , Joop Hox , Jacqueline Scott | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Befragung von Kindern , Kinderchildren | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Eltern |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
2 Erwähnungen
- Children and Adolescents as Respondents - Experiments on Question Order, Response Order, Scale Effects and the Effect of Numeric Values Associated with Response Options (Marek Fuchs) (2005)
- Designing and testing questionnaires for children (Alice Bell) (2007)
Volltext dieses Dokuments
Response quality in survey research with children and adolescents: Artikel als Volltext (: , 96 kByte) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.