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Response quality in survey research with children and adolescents

the effect of labeled response options and vague quantifiers
Natacha Borgers, Joop Hox, Dirk Sikkel
Publikationsdatum:
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iconZusammenfassungen

Instead of using their parents or caretakers as informants, children are increasingly the principal informants about their own experiences, perspectives, attitudes, and behaviors (Scott, 1997). As a consequence, it is becoming an important question how well one can ask survey questions of young children and adolescents. Concerning adults, there is a substantial Ix»dy of empirical evidence that shows effects of EH'th respondent characteristics (especially cognitive abilities) and question characteristics (especially question diffculty) on response quality (e.g. Alwin & Krosnick, Krosnick & Fabrigar, 1997; Narayan & Krosnick, 1996; Schwarz & Hippler, 1995; Schwarz & Knäuper, 1999; Schwarz, Park, Knauper, & Sudman, 1998). Because children are still developing their cognitive and social skills, the quality of their responses to survey questions is of special interest. For example, earlier studies on surveying children have shown that vague and ambiguous words should avoided (Borgers, 2002; Borgers & Hox, 2001; De Leeuw & Otter, 1995), and that completely labeled response options helped children to produce more reliable responses (Borgers,
Von Natacha Borgers, Joop Hox, Dirk Sikkel im Text Response quality in survey research with children and adolescents (2003)

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Personen
KB IB clear
Natacha Borgers , Joop Hox , Jacqueline Scott

Begriffe
KB IB clear
Befragung von Kindern , Kinderchildren
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2000 local  Research with Children (Pia Christensen, Allison James) 3, 10, 11, 6, 1, 1, 1, 10, 3, 9, 7, 3 8 74 3 177
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2000 local web  Reliability of responses in questionnaire research with children (N Borgers, JJ Hox) 1, 2, 2, 1, 8, 9, 3, 3, 3, 1, 3, 2 4 7 2 81
2008 local  Children as Respondents (Jacqueline Scott) 2, 3, 5, 1, 6, 5, 2, 2, 1, 3, 4, 4 4 10 4 94

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Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

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