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Beats Biblionetz - Texte

Designing and testing questionnaires for children

Alice Bell
Erstpublikation in: Journal of Research in NursingVolume 12, Issue 5 Sep 2007 Pages 429-586
Publikationsdatum:
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iconZusammenfassungen

Only in the last 10—15 years have social researchers acknowledged the importance of conducting survey research with children directly, rather than relying on qualitative findings plus prevalence data collected by proxy from adults. With reference to the question—answer model, I here present and consider a number of guiding principles for the design of appropriate and effective questions for younger respondents. Pretesting of questions is especially important when researching populations about which relatively little is known, or who are likely to be especially sensitive to failings of questionnaire design. Children fall into this category because relatively little is known about how the question—answer model applies to them, and because their cognitive, memory, communicative and social faculties are still developing. With this in mind, I describe two key methods of question-testing, namely review by expert panel and in-depth cognitive interviewing.
Von Alice Bell im Text Designing and testing questionnaires for children (2007)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
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Natacha Borgers , Marek Fuchs , Bonnie Holaday , Joop Hox , Edith de Leeuw , Dirk Sikkel , Anne Turner-Henson

Begriffe
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Befragung von Kindern , Kinderchildren , Reliabilität
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Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1989 local  Response effects in surveys with school-age children (Bonnie Holaday, Anne Turner-Henson) 2, 2, 4, 11, 6, 3, 1, 2, 3, 1, 4, 4 5 6 4 92
2000 local web  Children as Respondents in Survey Research (Natacha Borgers, Edith de Leeuw, Joop Hox) 3, 1, 5, 10, 5, 5, 1, 2, 2, 2, 3, 2 5 9 2 111
2000 local web  Reliability of responses in questionnaire research with children (N Borgers, JJ Hox) 1, 2, 2, 1, 8, 9, 3, 3, 3, 1, 3, 2 4 7 2 81
2003 local  Response quality in survey research with children and adolescents (Natacha Borgers, Joop Hox, Dirk Sikkel) 1, 2, 2, 2, 8, 10, 2, 1, 4, 2, 10, 5 2 5 5 107
2005 local web  Children and Adolescents as Respondents (Marek Fuchs) 1, 2, 8, 2, 4, 7, 6, 4, 3, 2, 2, 2 2 11 2 88

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

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Nicht erwähnte Begriffe
Eltern, Paralleltest-Reliabilität, Retest-Reliabilität, Testgütekriterien, Validität

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iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

  • Alter und Methode - Ein Vergleich telefonischer und persönlicher Leitfadeninterviews mit Kindern (Susanne Vogl) (2012) local web 

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Auf dem WWW Designing and testing questionnaires for children: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 184 kByte; WWW: Link OK )

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iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

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