Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The results presented in this article are relevant to the general question to what extent the
available methodological knowledge regarding the question–answer process applies also to
children and adolescents. Based on the assumption that children lack full cognitive
functioning due to their cognitive-developmental stage, we predicted a less sophisticated
question–answer process for these respondents. In order to assess this hypothesis we have
focused on age and educational achievement as explanatory factors, while the size of response
effects was treated as an indicator for the cognitive processes in the respondents’ minds while
preparing to answer a survey question.
In sum, the size of response order effects as well as that of scale effects and that of the
effects of numeric values associated with response categories decreases with age. In general,
in each age-group comparison the response effects reach the highest level among the youngest
group – that is assumed to be cognitively less developed. At the same time, younger
respondents are more likely to ignore contextual information when decoding the question than
older respondents. With some restrictions this holds also for the differences between the size
of the response effects for respondents with good school achievement on the one hand and
respondents with intermediate or poor school achievement on the other.
Von Marek Fuchs im Text Children and Adolescents as Respondents (2005) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Monique Boekaerts , Natacha Borgers , Marek Fuchs , Joop Hox , Edith de Leeuw , Jean Piaget , Paul R. Pintrich , Dirk Sikkel , Pauline Marie Vaillancourt , Moshe Zeidner | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Befragung von Kindern , Kinderchildren , Schuleschool | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Eltern, LehrerIn, Lernen, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
2 Erwähnungen
- Children and Adolescents as Respondents - Experiments on Question Order, Response Order, Scale Effects and the Effect of Numeric Values Associated with Response Options (Marek Fuchs) (2005)
- Designing and testing questionnaires for children (Alice Bell) (2007)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Children and Adolescents as Respondents: Artikel als Volltext (: , 508 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.