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Zusammenfassungen
The goal of every qualitative interview is to produce rich data. Inducing storytelling is a challenge in every interview. Interviews
with young children (ages 3–6) present an additional challenge because of perceived power differences between children and
adults. This research examines how interviewers’ questions and expressions encourage or inhibit children from telling their
stories. We extracted 1,339 child interviewee–adult interviewer turn exchanges from a national study on children’s perspectives
on risk and protection (N ¼ 420) and analyzed them in two steps. First, we categorized the interviewers’ questions and
expressions and children’s responses. Seven categories were found for interviewer expressions and five for children’s responses.
We then examined the relationship between interviewer categories and children’s responses. The categories that produced the
richest data were encouragement, open-ended questions, and question request. Sequence of utterances and closed-ended
questions produced the least storytelling. We did not find significant differences based on a child’s gender with regard to the
interviewer categories. The results and implications for researching young children are addressed.
Von Gregory Bateson, Gregory Bateson, Gregory Bateson, Gregory Bateson im Text A Qualitative Interview With Young Children Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Befragung von Kindern , GenderGender , Kinderchildren , storytellingstorytelling |
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Eltern |
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A Qualitative Interview With Young Children: Artikel als Volltext (: , 222 kByte; : ) |
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Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.