General Problem Solver (GPS) General Problem Solver
Definitionen
A procedure and program developed by Allen M search and by applying rules to generate the alternatives at each branch in the recursive expansion of possible sequences. GPS uses a procedure to measure the "distance" from the goal.
Von Ray Kurzweil im Buch The Age of Spiritual Machines (1999) auf Seite 302Verwandte Objeke
Verwandte Begriffe (co-word occurance) | semi-supervised learning(0.06), Accelerating changeAccelerating change(0.06), Perceptron(0.03) |
Häufig co-zitierte Personen
Will
Knigh
Knigh
Stephen
Wolfram
Wolfram
John
McCarthy
McCarthy
Alan
Newell
Newell
Alan
Turing
Turing
Gloria
Mark
Mark
Ray
Kurzweil
Kurzweil
Marvin
Minsky
Minsky
Herbert
Simon
Simon
Ashish
Vaswani
Vaswani
Lukasz
Kaiser
Kaiser
Noam
Shazeer
Shazeer
Niki
Parmar
Parmar
Jakob
Uszkoreit
Uszkoreit
Llion
Jones
Jones
Aidan N.
Gomez
Gomez
Illia
Polosukhin
Polosukhin
John von
Neumann
Neumann
OpenAI
Blaise
Pascal
Pascal
Statistisches Begriffsnetz
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
19 Erwähnungen
- Computers and Thought (Edward Feigenbaum, Julian Feldman) (1963)
- GPS, A Program that Simulates Human Thought (Alan Newell, Herbert Simon)
- Computer Models Of Personality (John C. Loehlin, James Bieri) (1968)
- Nichtnumerische Datenverarbeitung (Herbert Bruderer) (1980)
- Mind over Machine - The Power of Human Intuition and Expertise in the Era of the Computer (Hubert L. Dreyfus, S. Dreyfus) (1986)
- The Age of Intelligent Machines (Ray Kurzweil) (1990)
- Der mittlere Weg der Erkenntnis - Der Brückenschlag zwischen wissenschaftlicher Theorie und menschlicher Erfahrung (Francisco J. Varela, Evan Thompson, Eleanor Rosch) (1991)
- 5. Konnektivismus - Wie ein Netzwerk Eigenschaften hervortreten lässt
- Computing: a human activity (Peter Naur) (1992)
- Turtles, Termites, and Traffic Jams - Explorations in Massively Parallel Microworlds (Complex Adaptive Systems) (Mitchel Resnick) (1994)
- Understanding Intelligence (Rolf Pfeifer, Christian Scheier) (1999)
- The Age of Spiritual Machines - When Computers Exceed Human Intelligence (Ray Kurzweil) (1999)
- Toward a Design Theory of Problem Solving (David H. Jonassen) (2000)
- Guidelines for Learning/Teaching/Tutoring in a Mobile Environment (C. O’Malley, Giasemi Vavoula, J.P. Glew, Josie Taylor, Mike Sharples, P. Lefrere) (2003)
- Die Herrschaftsformel - Wie Künstliche Intelligenz uns berechnet, steuert und unser Leben verändert (Kai Schlieter) (2015)
- Didaktik der Informatik (Eckart Modrow, Kerstin Strecker) (2016)
- Jahrbuch Medienpädagogik 17 - Lernen mit und über Medien in einer digitalen Welt (Klaus Rummler, Ilka Koppel, Sandra Aßmann, Patrick Bettinger, Karsten D. Wolf) (2020)
- The Myth Of Artificial Intelligence - Why Computers Can’t Think The Way We Do (Erik J. Larson) (2021)
- Alles überall auf einmal - Wie Künstliche Intelligenz unsere Welt verändert und was wir dabei gewinnen können (Miriam Meckel, Léa Steinacker) (2024)
- The Singularity is nearer (Ray Kurzweil) (2024)
- A real-world test of artificial intelligence infiltration of a university examinations system - A “Turing Test” case study (Peter Scarfe, Kelly Watcham, Alasdair Clarke, Etienne Roesch) (2024)