The App GenerationHow Today's Youth Navigate Identity, Intimacy, and Imagination in a Digital World
|
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
No one has failed to notice that the current generation of youth is deeply - some would say totally - involved with digital media. Professors Howard Gardner and Katie Davis name today's young people The App Generation, and in this spellbinding book they explore what it means to be "app-dependent" versus "app-enabled" and how life for this generation differs from life before the digital era. Gardner and Davis are concerned with three vital areas of adolescent life: identity, intimacy and imagination. Through innovative research, including interviews with young people, focus groups of those who work with them, and a unique comparison of youthful artistic productions before and after the digital revolution, the authors uncover the drawbacks of apps: they may foreclose a sense of identity, encourage superficial relations with others, and stunt creative imagination. On the other hand, the benefits of apps are equally striking: they can promote a strong sense of identity, allow deep relationships, and stimulate creativity. The challenge is to venture beyond the ways that apps are designed to be used, Gardner and Davis conclude, and they suggest how the power of apps can be a springboard to greater creativity and higher aspirations.
Von Klappentext im Buch The App Generation (2013) Dieses Buch erwähnt ...
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Hochschule, Kinder, LehrerIn, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
6 Erwähnungen
- Digital Citizenship in Schools - Nine Elements All Students Should Know (Mike Ribble) (2015)
- Urban Myths about Learning and Education (Pedro De Bruyckere, Paul A. Kirschner, Casper D. Hulshof) (2015)
- Reclaiming Conversation - The Power of Talk in a Digital Age (Sherry Turkle) (2015)
- Digitale Hysterie - Warum Computer unsere Kinder weder dumm noch krank machen (Georg Milzner) (2016)
- 8. Wie gefährlich sind Facebook & Co.?
- Education Policy, Digital Disruption And The Future Of Work - Framing Young People’s Futures In The Present (Shane B. Duggan) (2019)
- Lesen im digitalen Zeitalter (Gerhard Lauer) (2020)
Co-zitierte Bücher
Volltext dieses Dokuments
Bibliographisches
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.