Haben Schüler das Rüstzeug für eine technologieintensive Welt |
Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Drawing on data from PISA 2003 this report examines whether access to computers for students is equitable across countries and students groups; how students use ICT and what their attitudes are towards ICT; the relationship between students' access to and use of ICT and their performance in PISA 2003; and the implication for educational policy.
Von Klappentext im Buch Haben Schüler das Rüstzeug für eine technologieintensive Welt (2006) This report presents results from PISA 2003, examining both how equitable access to computers is for students across countries and how familiar students are with ICT as they near completion of compulsory schooling. It looks at how often and where they use computers, how long they have been using them, which tasks they perform on computers and how confident they are using ICT. All of these characteristics are compared to how well students perform in mathematics, the main area of student performance examined in PISA 2003.
Von OECD Organisation for Economic Co-operation and Development im Buch Haben Schüler das Rüstzeug für eine technologieintensive Welt (2006) im Text ICT in PISA and Educational Policy Kapitel
- 1. ICT in PISA and Educational Policy
- 2. Student's Access to ICT
- 3. Students' Use of and Attitudes Towards ICT
- 4. Students' Access to and Use of ICT and Their Performance in PISA 2003
- 5. Technical Background
- 6. Data Tables
Dieses Buch erwähnt ...
Personen KB IB clear | OECD Organisation for Economic Co-operation and Development | ||||||||||||||||||
Fragen KB IB clear | Was bringt Computereinsatz in der Schule? | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | digital dividedigital divide , GenderGender , ICTICT , PISA 2003 , PISA-StudienPISA studies , Schuleschool | ||||||||||||||||||
Bücher |
|
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Curriculum / Lehrplan, Digitalisierung, Eltern, Kinder, LehrerIn, Lernen, PISA 2000, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4), Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
5 Erwähnungen
- Abbildung der Spezifikation «IMS Learning Design» in Ontologien (Michael Loos)
- Der grosse Feldversuch (Dorothee Wiegand) (2006)
- Are the New Millennium Learners Making the Grade? - Technology Use and Educational Performance in PISA (OECD Organisation for Economic Co-operation and Development) (2010)
- The PLE Conference - Cornellà // Barcelona // July 8-9 2010 (Ricardo Torres, Graham Attwell, Ilona Buchem, Cristina Costa, Rafael Martín, Tobias Nelkner, Maria Perifanou, Andrea Pozzali) (2010)
- Personal Smartphones in Primary School - Devices for a PLE? (Beat Döbeli Honegger, Christian Neff) (2010)
- International Journal of Virtual and Personal Learning Environments Vol. 2, No. 4 - Special Issue from the Personal Learning Environments 2010 Conference (Graham Attwell, Ricardo Torres) (2011)
- Personal Smartphones in Primary School - Devices for a PLE? (Beat Döbeli Honegger, Christian Neff) (2010)
Volltext dieses Dokuments
Haben Schüler das Rüstzeug für eine technologieintensive Welt: Gesamtes Buch als Volltext (: , 3103 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Buch
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er dieses Buch ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.