/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Making Through the Lens of Culture and Power

Toward Transformative Visions for Educational Equity
Shirin Vossoughi, Paula Hooper, Meg Escudé
Erstpublikation in: Harvard Educational Review, v86 n2 p206-232 Sum 2016
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

In this essay, Shirin Vossoughi, Paula Hooper, and Meg Escudé advance a critique of branded, culturally normative definitions of making and caution against their uncritical adoption into the educational sphere. The authors argue that the ways making and equity are conceptualized can either restrict or expand the possibility that the growing maker movement will contribute to intellectually generative and liberatory educational experiences for working-class students and students of color. After reviewing various perspectives on making as educative practice, they present a framework that treats the following principles as starting points for equity-oriented research and design: critical analyses of educational injustice; historicized approaches to making as cross-cultural activity; explicit attention to pedagogical philosophies and practices; and ongoing inquiry into the sociopolitical values and purposes of making. These principles are grounded in their own research and teaching in the Tinkering Afterschool Program as well as in the insights and questions raised by critical voices both inside and outside the maker movement.
Von Klappentext im Text Making Through the Lens of Culture and Power (2016)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Edith Ackermann , Lisa Brahms , Corinne Büching , Debbie Chachra , Andrea diSessa , Mark Hatch , Margaret Honey , Paula Hooper , David Kanter , Lee Martin , Sylvia Libow Martinez , Evgeny Morozov , Seymour Papert , R. Keith Sawyer , Alan Shaw , Gary Stager , Sherry Turkle , Julia Walter-Herrmann

Begriffe
KB IB clear
maker movementmaker movement , tinkeringtinkering , turtle graphics
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1982 local web  Mindstorms (Seymour Papert) 11, 19, 6, 5, 4, 7, 19, 8, 13, 12, 5, 18 342 47 18 5930
1990 Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 8, 13, 2, 2, 2, 2, 10, 1, 10, 5, 4, 2 129 47 2 1580
1996   Constructionism in Practice (Yasmin B. Kafai, Mitchel Resnick) 6, 7, 13, 2, 1, 4, 12, 2, 8, 5, 3, 2 51 54 2 1328
2001 local  Changing Minds (Andrea diSessa) 1, 10, 10, 2, 1, 6, 10, 3, 1, 5, 6, 2 33 8 2 1518
2006 local  The Cambridge Handbook of the Learning Sciences (R. Keith Sawyer) 5, 3, 5, 13, 3, 4, 14, 2, 9, 7, 6, 7 80 71 7 1241
2010 local web  Constructionism 20109, 4, 5, 8, 1, 2, 7, 2, 4, 5, 3, 3 2 51 3 689
2013 local  The Maker Movement Manifesto (Mark Hatch) 5, 5, 10, 6, 1, 1, 5, 2, 2, 4, 3, 1 11 13 1 373
2013 local  Design, Make, Play (Margaret Honey, David Kanter) 3, 5, 8, 9, 1, 2, 6, 3, 4, 6, 2, 3 12 14 3 571
2013  local  Invent to Learn (Sylvia Libow Martinez, Gary Stager) 7, 23, 7, 2, 3, 9, 19, 7, 13, 12, 5, 7 31 110 7 1567
2013 local  FabLab (Julia Walter-Herrmann, Corinne Büching) 2, 10, 8, 2, 1, 1, 10, 5, 4, 5, 5, 3 17 7 3 647
2014 local web  Making as a Learning Process (Lisa Brahms) 73, 21, 7, 5, 4, 2, 7, 1, 3 4 17 3 123
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
local web  Why I Am Not a Maker (Debbie Chachra) 2 5 0 0
1990 local web  Epistemological pluralism and the revaluation of the concrete (Sherry Turkle, Seymour Papert) 4, 9, 8, 2, 3, 5, 11, 1, 6, 5, 3, 4 29 29 4 649
1996 Social Constructionism and the Inner City (Alan Shaw) 2, 2, 1, 5, 6, 5, 2, 3, 2, 5, 1, 3 4 0 3 272
1996 They Have Their Own Thoughts (Paula Hooper) 1, 2, 1, 1, 1, 5, 5, 3, 2, 2, 3, 5 2 0 3 458
2010 local  Constructivism(s) (Edith Ackermann) 6, 7, 10, 1, 1, 1, 5, 6, 3, 9, 5, 5 2 22 5 556
2014 local web  Making it (Evgeny Morozov) 3 15 0 0
2015 local web  The Promise of the Maker Movement for Education (Lee Martin) 8 11 0 0

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconZeitleiste

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

Making Through the Lens of Culture and Power: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 219 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.